ترامپ: ناتو قدیمی شده

farhangnews_156987-455725-1446627728نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار اعمال اصلاحات در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «دونالد ترامپ» درحالی از ناتو که برای دهها سال بنیان سیاست خارجی آمریکا به شمار می آید انتقاد می کند که چند روز دیگر قرار است نشستی جهانی در واشنگتن برگزار شود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه و جمعه میزبان نشست امنیت هسته ای است که ۵۶ هیئت در آن شرکت می کنند.

قرار است مسئله منع تروریسم هسته‌ای در این مذاکرات مطرح شود اما نظرات ترامپ نیز احتمالا بررسی می شود به ویژه پشت درهای بسته.

در انحرافی دیگر از سیاست تاریخی آمریکا، ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه ای گفت درباره اجازه دادن به جاپان و کوریای جنوبی برای ساخت سلاح هسته ای مخصوص به خود به جای وابستگی به آمریکا در تامین محافظت از این دو کشور بر ضد کوریای شمالی و چین، گفتگو خواهد کرد.

این تاجر میلیاردر همچنین گفت شاید خرید نفت از عربستان سعودی و کشورهای عربی دیگر را که هم پیمان آمریکا هستند در صورتی که نیروهای زمینی لازم برای مبارزه با داعش را فراهم نکنند و یا در مقابل آن دارای هایی را به آمریکا تحویل ندهند متوقف کند.

ترامپ در گفتگو با شبکه «ای بی سی» گفت :« ناتو قدیمی است»

وی افزود ناتو که ۲۸ کشور در آن عضو هستند در زمانی متفاوت و زمانی که اتحاد جماهیر شوروی سابق تهدید اصلی غرب به شمار می آمد تاسیس شد.

وی افزود ناتو واجد شرایط مبارزه با تروریسم نیست و هزینه زیادی برای آمریکا دارد.

ترامپ گفت: باید ناتو را اصلاح کرد، می توان تعداد آن را کاهش داد و ساختار آن را تجدید کرد و نام آن را حفظ کرد اما باید تغییر کند.

ترامپ در ۲۱ مارچ نیز گفته بود آمریکا باید حمایت مالی خود را از ناتو که در سال ۱۹۴۹ پس از جنگ جهانی دوم برای مقابله با گسترش شوروی سابق تشکیل شده است کاهش دهد.

Author

About Author