از پاکاری چوکی‌های شپش دار تا دوشیدن عربستان؛ آمریکا بن سلمان را توهین کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بن سلمان ولیعهد عربستان را در سفری که ماه گذشته بر آمریکا داشت پیش دوربین رسانه‌های و پیش اعضای کاخ سفید توهین کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رسانه های غربی، ترامپ پس از دیدارش در ماه گذشته با بن سلمان در کاخ سفید به زیر دستانش گفته است بن سلمان در شپش دارد.

پایگاه خبری العهد لبنان نوشت، رئیس جمهور آمریکار در دیدارش با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در روز سه شنبه برای چندمین بار گفت شما از کشور های خلیج فارس چی توقع دارید در حالیکه ما نزدیک به هفت تریلیون دالر بالای کشور های خاورمیانه هزینه نموده ایم و چیزی حاصل نکرده ایم.

او اضافه کرد کشورهای ثروتمند در خاورمیانه وجود دارد که برای شما آشنا هست و باید هزینه جنگ را بپردازد و ما مجبورشان مینمایم تا به سوریه نیرو بفرستند و ما نیروهای خود را به کشورمان برمی گردانیم.

این در حالی است که ترامپ به خوبی سعودی ها را میشناسد و میداند که آنها همه تخم مرغ های خود  را در سبد وی گذاشته اند به همین منظور از توهین و تحقیر نمودن بن سلمان ابایی ندارد و بار ها آنها را در مقابل دوربین رسانه به تمسخر گرفته است.

همچنان ترامپ بارها در برابر دوربینها و رسانه ها از واژه دوشیدن بن سلمان و عربستان سعودی استفاده کرده است.

یک منبع معتبر در آمریکا به شبکه انترنتی العهد گفت یک عضو کنگره واشنگتن گفته است که ترامپ بعد از برگزاری نشست ماه گذشته با بن سلمان در کاخ سفید به زیر دستانش دستور داد تا همه چوکی ها و وسایل که مورد استفاده بن سلمان قرار گرفته است را خوب تمیز نمایند و اگر شپشی به جا مانده است دور کنند.

به نوشته این شبکه انترنتی، ترامپ کسی که او را هنگام پذیرایی در کاخ سفید دوست خطاب کرده بود این گونه مورد اهانت قرار داد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *