ارسال سلاح های آمریکایی به معارضان سوری

جزئیات جدید کمکهای آمریکا به داعش فاش شدارتش آمریکا از پرتاب مهمات و تجهیزات برای معارضان سوریه خبر داده اما از ارائه توضیحات بیشتر درباره گروه‌های دریاف‌کننده آنها و یا نوع این مهمات و تجهیزات خودداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیروهای آمریکا برای معارضان عرب‌تبار سوریه مهمات سلاح‌های سبک و سایر تجهیزات پرتاب کردند.

یک منبع نظامی آمریکایی بامداد امروز سه‌شنبه با اعلام کرد این اقدام که روز یکشنبه توسط هواپیماهای باری سی – ۱۷ در بخش‌های شمالی سوریه انجام شده بخشی از راهبرد تجدید نظر شده این کشور برای کمک به معارضان سوریه است. دولت باراک اوباما ادعا می‌کند هدف از این کمک‌ها تقویت این معارضان برای نبرد با گروه تروریستی «داعش» است.

پنتاگون هفته گذشته برنامه موسوم به تعلیم و تجهیز معارضان اصطلاحاً «میانه‌رو» سوریه را پس از اثبات ناکارآمدی‌های آن معوق کرده و از ایجاد تحولاتی در آن خبر داد.

اقدام پنتاگون پس از انتشار گزارش‌هایی از دستگیر شدن معارضان تعلیم‌دیده آمریکایی توسط اعضای گروه تروریستی «جبهه‌النصره»، وابسته به القاعده و سایر گروه‌های تندرو در این کشور صورت می‌گرفت.

ارتش آمریکا، پرتاب تجهیزات برای «معارضان سوری احراز صلاحیت شده توسط واشنگتن» را تأیید کرده اما از ارائه توضیحات بیشتر درباره گروه‌های دریافت‌کننده آنها و یا نوع تجهیزات پرتابی خودداری کرده است.

Author

About Author