آمریکا برای مقابله با ایران دنبال توافق جدید است

نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا دنبال راهکار جدید برای مقابله با ایران است او از برخی کشورها میخواهد که در این توافق با آمریکا دخیل باشد.

روزنامه تایمز با اشاره به برنامه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و اعلام راهبرد جدید کشورش برای رویارویی با ایران نوشت واشنگتن در صدد مذاکره برای توافق جدید با ایران است.

بربنیاد این گزارش، قرار است پمپئو طی سخنرانی خود در اندیشکده هریتیج خواهان مشارکت کشورهای بیشتر از جمله کشورهای عربی و جاپان که در توافق برجام شریک نبودند در توافق جدید شامل شوند

پمپئو خواهان مذاکرات تازه در مورد وضع نمود محدویت های بیشتر، شدیدتر و طولانی تر مبنی بر جلوگیری از پیشروی آزمایشات هسته ای ایران در منطقه است و همچنان با ترس از فعالیت های سایبری این کشور گفته است که آمریکا در حالی بررسی روش های ایجاد محدودیت بر فعالیت های سایبری ایران است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران تمهیدات خود را از سرگرفته است اما  وزیر خارجه آمریکا قصد دارد در سخنرانی روز دوشنبه خود اختلافات میان  آمریکا و بروکسل را کوچک جلوه داده بگوید موارد که با اروپا توافق داریم بیشتر از اختلاف نظرهاست.

قابل یادآوریست که ترامپ پس از خروج اش از برجام متوجه همکاری سایر کشور ها برای ادامه  توافق برجام در عدم حضور این کشور شد و همچنان نشست های بدون حضور او در کشورهای عضو در این توافق انجام شد واین امر باعث شده است که آمریکا دنبال توافق جدید و اعمال نمودن محدودیت های بیشتر بالای ایران شود.

درعین حال اروپا به روز جمعه ۲۸ ثور اعلام کرد که روند تجدید قانون انسداد برای حفظ شرکت های تجاری آلمانی در ایران را آغاز کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *