آمریکا به دنبال تحریم ترکیه است

یک گزارش جدید که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد که آمریکا احتمالاً قصد دارد در پی خرید سامانه‌ ضد موشکی «اس ۴۰۰» روسیه توسط ترکیه، تحریم‌هایی را علیه آنکارا وضع کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گزارش جدید سازمان «هریتج» ترکیه از روابط واشنگتن با آنکارا حاکی از آن است که خرید قریب‌الوقوع سامانه‌ ضد موشکی «اس ۴۰۰» آنکارا از روسیه احتمالاً تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه آنکارا را به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص نوشت:‌نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر این که این توافق ممکن است تحریم‌های آمریکا را که در سال ۲۰۱۸ طبق “قانون مبارزه با رقبای آمریکا از طریق تحریم” (CAATSA)، که در آگوست ۲۰۱۷ به امضا درآمده است، به همراه داشته باشد.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، روسیه و ترکیه، توافقی را برای فراهم آوردن سامانه‌ ضد موشکی اس ۴۰۰ روسیه برای ترکیه به امضا درآوردند.

طرح‌های مسکو و آنکارا برای پیشبرد خط لوله استریم، وابستگی ترکیه به انرژی روسیه را افزایش می‌دهد و همچنین خطر تحریم‌های آمریکا را به همراه دارد.

در گزارش ترکیه آمده است: در سال ۲۰۱۷، بیش از ۵۰ درصد از واردات گاز طبیعی ترکیه از روسیه بود….علیرغم میل ترکیه برای از بین بردن وابستگی خود به انرژی روسیه، پیشرفت‌هایی در زمینه خط لوله ملی ترکیش استریم، دقیقاً در سال ۲۰۱۸ خلاف میل ترکیه عمل خواهد کرد و خطر تحریم‌های آمریکا را به همراه خواهد داشت.

تداوم حمایت آمریکا از واحدهای موسوم به «مدافع خلق کرد» که در شرق رود فرات در سوریه با حمایت آمریکا عملیات انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که آنکارا تنش های مداومی را در سال جاری میلادی در این خصوص تجربه می‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *