قطر و عربستان حامی اصلی تروریست در قاره آفریقا

کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل در مصاحبه با خبرنگار سایت comesa گفت: تحقیقات سازمان ملل نشان می دهد ۱۵ نفر از فرماندهان گروه های مسلح از سال ۲۰۰۳ الی ۲۰۱۶ به صورت مستمر به دوحه تردد داشته اند.

یکی از اصلی ترین ماموریت های شبکه الجزیره با همکاری ارگان های امنیتی قطر و موساد ایجاد بحران در خاور میانه و جنگ شیعه و سنی و مسلمان و مسیحی می باشد.

در پی درگیری مسیحیان و مسلمانان در آفریقای مرکزی و پس از آنکه سازمان ملل متحد یک تیم کارشناسی برای بررسی اوضاع آفریقای مرکزی تعیین نمود، تیم کارشناسی و مامور بررسی اوضاع آفریقای مرکزی اطلاعاتی درباره خط تلفن ثریا از شرکت اوریدو که گروه های مسلح در افریقای مرکزی از آن استفاده کرده اند، درخواست نمود.

طبق اعلام شرکت اوریدو در تاریخ ۷/۴/۹۵ این خط به نام شبکه الجزیره ثبت شده و از جنوری ۲۰۰۳ دایر گردیده است. اوریدو یکی از بزرگترین شرکت های ارتباطی جهان است که شعبه آن در قطر اپراتور اول تلفن همراه محسوب می گردد.

وزیر امور خارجه سابق قطر طی مصاحبه مطبوعاتی رسما اعلام کرده بود، بحران سوریه با دستور انگلیس و اسرائیل توسط قطر ایجاد شده و در ادامه با محوریت عربستان ادامه پیدا کرد. بدینوسیله این تحلیل قطعی است که حمایت از بوکو حرام و داعش در آفریقا منتسب به قطر و عربستان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *