قاهره هشدار سفارت امریکا به اتباعش در مصر را محکوم کرد

Egyptian Foreign Minister Sameh Shoukry addresses a joint news conference with his British counterpart Philip Hammond (not pictured), following their meeting regarding the situation in Gaza, in Cairo, July 24, 2014. Hamas must agree to a humanitarian ceasefire without conditions, Hammond said at news conference in Cairo on Thursday, as Egypt tries to mediate a truce between Israel and Palestinians in the Gaza Strip. REUTERS/Mohamed Abd El Ghany (EGYPT - Tags: POLITICS CIVIL UNREST)

وزارت خارجه مصر از هشدار سفارت امریکا به اتباعش در خصوص تهدیدات امنیتی احتمالی در قاهره خشمگین شده و آنرا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، “احمد ابوزید” سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه ای در رابطه به هشدار سفارت امریکا به شهروندانش در قاهره گفت: سفارت امریکا برای صدور این بیانیه و تهدید شهروندانش در این کشور با وزارت خارجه در ارتباط نبوده و همچنین هیچ یک از مسئولان دولتی قاهره را در جریان قرار نداده است، این امر موجب ایجاد سوالات زیادی درخصوص علت صدور این بیانیه شده است.

ابوزید گفت: وزرات خارجه مصر بلافاصله پس از صدور این بیانیه با سفارت امریکا در تماس شده و خواهان وضاحت درباره این بیانیه شد، سفارت امریکا در مقابل گفته است که هیچ علت خاص و یا کدام تهدید امنیتی وجود ندارد و این بیانیه صرف جهت احتیاط صادر شده است که در زمان رخصتی مردم در امکان عمومی تجمع میکنند.

وی افزود: وزارت خارجه مصر با تماس تلفونی صدور این بیانیه را محکوم کرده و گفته است احتمال دارد این بیانیه بر روابط اقتصادی و سایر جنبه ها تاثیر منفی برجاگذارد.

این سخنگو از تمام سفارتخانه های موجود در کشورش خواست تا از صدور چنین بیانیه های خودداری نمایند.

این در حالی است که سفارت کانادا در قاهره نیز از طریق سایت به شهروندان خود هشدار داده بود از حضور در مراکز تجارتی، ساختمان های دولتی، اماکن عمومی، نزدیک کلیساها و مساجد و تجمع در تظاهرات خودداری نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *