عبدالفتاح السیسی با کسب ۹۰درصد آرا بار دیگر رئیس جمهوری مصر شد

نتایج شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری مصر که تنها دو نامزد در آن حضور داشتند، نشان می دهد عبدالفتاح السیسی با کسب بیش از ۹۰ درصد آرا، در منصب خود ابقا شده و یک دوره چهارساله دیگر رئیس جمهوری این کشور خواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری مصر که از روز دوشنبه و به مدت سه روز آغاز شده بود، شب گذشته ساعت ۲۲ به وقت محلی پایان یافت و بلافاصله شمارش آرا آغاز شد.
براساس نتایج اولیه، عبدالفتاح السیسی فاصله زیادی با  موسی مصطفی موسی رقیبش در این انتخابات دارد و حتی آرا باطله از آرا موسی مصطفی بیشتر است.
پیروزی السیسی در این انتخابات از قبل هم مشخص بود زیرا هیچ یک از شخصیت های مطرح و سرشناس مصری، مجال رقابت در این انتخابات را پیدا نکرده بودند و موسی مصطفی نیز چند هفته پیش از نامزدی برای این انتخابات، خود برای السیسی تبلیغ می کرد.
در حالی که مقام های مصری حضور مردم در این انتخابات را فوق تصور و بسیار خوب توصیف می کنند، رسانه های خارجی میزان مشارکت مردم را کمتر از ۴۰ درصد اعلام کرده اند.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه مصری نوشت، در دو روز نخست انتخابات، حدود ۲۱درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند .این خبرگزاری به نقل از یک منبع دیپلماتیک غربی در مصر نیز نوشت، میزان مشارکت مردم تا اواخر روز سه شنبه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بود .
میزان مشارکت مردم در انتخابات سال ۲۰۱۴میلادی ۴۷درصد اعلام و السیسی با کسب ۹۷درصد آراء رئیس جمهوری مصر شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *