رئیس ستاد ارتش لیبی برای دومین بار وارد قاهره شد

برای دومین بار در طول هفته گذشته رئیس ستاد مشترک ارتش لیبی به صورت غیرمنتظره برای بررسی تحولات امنیتی کشورش وارد قاهره پایتخت مصر شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالرازق الناظوری برای دومین بار در طول هفته گذشته روز ۵ شنبه به صورت غیر منتظره وارد قاهره شده است.

قرار است الناظوری با مقامات مصری درباره روند تحولات امنیتی کشورش دیدار و گفت‌وگو کند.

روزنامه عربستانی الشرق الاوسط نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رئیس ستاد مشترک ارتش لیبی در قاهره با مقام‌های وزارت دفاع و ارتش مصر دیدار خواهد کرد و مسئله بازسازی ارتش لیبی در مقابله با گروه‌های افراط گرا را بررسی خواهد کرد.

 الناظوری هفته گذشته نیز در رأس یک هیأت بلندپایه امنیتی و تعدادی از مسئولان سیاسی این کشور وارد قاهره شده بود و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور و «ابراهیم محلب» نخست وزیر مصر و تعدادی از فرماندهان ارتش و وزارت دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

اخیرا درگیری‌های مسلحانه‌ای میان جنرال شورشی خلیفه حفتر علیه جریان‌های اسلام گرا شکل گرفته که طی ماه‌های اخیر حمایت بخشی از سیاستمداران، شبه نظامیان قبایل و پرسنل و افسران سابق نیروهای مسلح و پلیس لیبی را به خود جلب کرده است.

عملیات جنرال حفتر خشونت های شدیدی را به دنبال داشته که در جریان این ناآرامی های خشونت آمیز فقط در شهر بنغازی صدها نفر کشته و زخمی شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *