حکومت السیسی حامی سیاست‌های اسرائیل

1683823به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی “جروزالم پست”، با وجود آنکه روابط اسرائیل و مصر در بهترین شرایط خود قرار دارد، اما اوضاع داخلی مصر و پیشرفت اندک در حل منازعه اسرائیل-فلسطین، مانع از سفر “عبدالفتاح السیسی” رئیس جمهور مصر به سرزمین‌های اشغالی شده است.

براساس گزارش “جروزالم پست” به نقل از یک منبع بلندپایه امنیتی، روابط دوجانبه میان رژیم صهیونیستی و مصر به علت همکاری‌های امنیتی در بهترین شرایط خود قرار دارد. براساس توافق مصر و رژیم صهیونیستی، این رژیم به مصر اجازه داده تا نیروهای بیشتری نسبت به توافق ۱۹۷۹ میلادی میان طرفین، وارد صحرای سینا کند تا با شبه‌نظامیان مسلح برخورد کند.

از سوی دیگر، “زوی مازل” که ششمین سفیر اسرائیل در مصر بوده و هم اکنون در مرکز امور عمومی بیت‌المقدس فعالیت دارد، اظهار داشته نه تنها مصر از به کارگیری زبان منفی در برابر اسرائیل اجتناب ورزیده، بلکه از روابط حسنه میان طرفین تمجید و ستایش کرده است.

وی گفته است همکاری امنیتی با اسرائیل برای مصر بسیار اهمیت دارد، چرا که درگیری با گروه‌های تروریستی در شبه جزیره سینا، انرژی”السیسی”برای پرداختن به توسعه اقتصادی را تحلیل می برد.

مازل همچنین مدعی شده از آنجائی که این گروه‌های تروریستی در مرز اسرائیل فعالیت دارند، همکاری با مصر برای رژیم صهیونیستی نیز با اهمیت به شمار می‌رود. وی خاطرنشان کرده عرضه گاز اسرائیل به مصر می‌تواند پاسخگوی نیازهای فوری این کشور به (واردات) انرژی باشد.

وی افزود: اسرائیل با صادرات گاز به کشورهای همسایه و منطقه در حال تبدیل شدن به قطب انرژی در منطقه می‌باشد و این امر در صورتی تحقق می‌پذیرد که کشورهای منطقه از سیاست‌های اسرائیل حمایت نمایند.

Author

About Author