حمله انتحاری توسط یک زن در مال بازار نیجریه

نیجریه

حمله انتحاری در بازار احشام در شهر مایدوگوری در شمال شرق نیجریه دو تن را به کام مرگ برد و شماری از مردم این منطقه را زخمی ساخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پولیس و شاهدان عینی این رویداد می گویند: یک تروریست زن انتحاری، بازار احشام پر رفت و آمد “کاسووان شانو” در منطقه کاسووا واقع در مرکز شهر مایدوگوری را مورد حمله قرار داد که بر اثر آن تاکنون دو نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی، مسئولیت این حمله را نپذیرفته است، اما شواهد و نشانه ها از دست داشتن گروه تروریستی بوکوحرام حکایت دارد.

چند روز قبل محمدو بوهاری رئیس جمهوری نیجریه اعلام کرد که ارتش این کشور اردوگاهی مهم را در آخرین مقر بوکوحرام به کنترل خود درآورده است.

بوهاری وعده داده بود که تا پایان سال ۲۰۱۵ به فعالیت های این گروه تکفیری پایان می دهد، اما با گذشت حدود یک سال از این ضرب الاجل، بوکوحرام همچنان به حمله و کشتار مردم در نیجریه و کشورهای همجوار ادامه می دهد.

پرورش چهارپایان یکی از بخش های اصلی اقتصاد نیجریه را تشکیل می دهد و مالداران با برگزاری بازارهای هفتگی و ثابت در مناطق مختلف به خرید و فروش مال می پردازند که بازارهای مذکور معمولا بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *