انفجار موتربمب گذاری شده در لیبی، ۲۶ کشته و زخمی برجاگذاشت

1698046انفجار یک موتر بمب گذاری شده در شرق لیبی، منجر به کشته و زخمی شدن ۲۶ نفر شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این انفجار در شهر درنه در شرق لیبی رخ داد و در نتیجه آن دستکم هفت نفر کشته و ۱۹ نفر دیگر زخمی شدند.

تا هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

گفتنی است که چندی قبل گروه های شبه نظامی با حمایت ساکنان درنه، تروریست های داعش را از این شهر بیرون راندند.

گروه تروریستی داعش با استفاده از خلاء امنیتی در لیبی طی ماه های اخیر توانسته، جای پای خود را در این کشور محکم کند.

این کشور در حال حاضر دارای دو دولت و پارلمان موازی است.

طبق اعلام ساکنان محلی، داعش دیروز تلاش کرد تا بار دیگر شهر درنه را اشغال کند، اما یک گروه شبه نظامی رقیب موسوم به گردان شهدای ابوسالم حمله این گروه تروریستی را به این شهر خنثی کرد.

با این حال مطابق اظهارات شاهدان، درگیری در حاشیه شرقی این شهر تا اواخر شامگاه یکشنبه ادامه داشت.

به دنبال این درگیری ها، داعش اعلام کرد که یکی از فرماندهان گروه رقیب کشته و شماری از نیروهایش زخمی شده اند، اما جزییات بیشتری در این خصوص در دسترس نیست.

دولت قانونی لیبی از زمان اشغال طرابلس به دست شبه نظامیان موسوم به فجر لیبی، مقر خود را به شهر طبرق در شرق این کشور منتقل کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که عبدالکریم صبرا سخنگوی ارتش محلی از بمباران منطقه تحت مناقشه توسط نیروی هوایی دولت قانونی خبر داد.

ارتش وفادار به دولت قانونی از یک سال پیش در نزدیکی این شهر حضور داشته، اما تاکنون تلاشی برای به دست گرفتن کنترل آن نکرده است.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ صحنه درگیری میان گروه های مسلح است که هر یک برای به دست آوردن سهم خود از قدرت تلاش می کنند.

Author

About Author