اعتراضات گسترده مردم مصر به وضعیت کشور

در ‌آستانه تظاهرات مردم مصر در اعتراض به شرایط وخیم اقتصادی این کشور، خیابان های مرکزی قاهره که معمولا خلوت است، روز جمعه با حضور نیروهای پولیس ضد شورش و موترهای زرهی ظاهری متفاوت به خود گرفت.

یک گروه نه چندان شناخته شده به اسم «جنبش فقرا» از مردم مصر خواسته است که روز یازده نوامبر در اعتراض به تشدید اقدامات ریاضتی اقتصادی در این کشور تظاهرات کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، این درخواست از ماه اگوست مطرح بوده است ولی هفته قبل و در پی تصمیم دولت مصر در افزایش قیمت سوخت و شناورسازی قیمت ارز شکل جدی تری در رسانه های اجتماعی به خود گرفت.

بانکداران از این اقدامات دولت مصر استقبال کردند ولی مردم عادی مصر، آن را ضربه ای به قدرت خرید در حال کاهش خود در این کشور که وابستگی شدید به واردات دارد، در نظر می گیرند.

در میدان مرکزی تحریر قاهره به جزو موترهای زرهی پولیس و موترهای آب پاش و ده ها پولیس ضد شورش و افسر ارشد تقریبا چیز دیگری دیده نمی شود.

مقامات مصری ایستگاه مترو را تعطیل کردند تا تظاهرکنندگان نتوانند با استفاده از مترو خود را به این میدان که به برگزاری تظاهرات سیاسی معروف است برسانند.

در سایر مناطق شهر قاهره و نیز شهرهای عمده دیگر این کشور از قبیل اسکندریه، سوئز و منیا نیز حضور گسترده نیروهای امنیتی به چشم می خورد.

جنبش اخوان المسلمین که فعالیت آن در این کشور ممنوع است حمایت خود را از تظاهرات روز جمعه اعلام کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *