یماماتو: طالبان باید وارد مذاکره مستقیم با حکومت افغانستان شوند

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز سه‌شنبه(۵ سرطان) که برای بررسی اوضاع افغانستان در نیویارک برگزار شده بود روی موضات تلفات غیر نظامیان در افغانستان، آتش‌بس موقت، انتخابات، تلاش‌های صلح و همکاری‌های منطقه‌ای بحث کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دامیچی یماماتو، نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان تمدید نشدن آتش‌بس را با حکومت وحدت ملی تاسف بار خوانده و گفت افغان‌ها باید با همدیگر گفت‌وگو کنند تا به خشونت‌ها پایان دهند و در باره آینده تصمیم بگیرند. برای این کار، لازم است که گروه طالبان وارد مذاکره مستقیم با حکومت افغانستان شوند.

در کابل رئیس جمهور اشرف غنی شام سه‌شنبه با اعضای شورای عالی صلح و شماری از عالمان دینی دیدار کرد و نقش آن‌ها را بخاطر فتوای اخیر و پیشنهاد آتش‌بس مورد ستایش قرار داد.

اعضای این سازمان همچنان از حکومت افغانستان و نیز کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون  خواستند که انتخابات را به گونه شفاف و عادلانه برگزار کنند.

در همین حال از گروه تروریستی طالبان خواستند که به وارد مذاکره با دولت افغانستان شده به پروسه صلح بپیوندند و دست از خون ریزی بردارند.

این در حالی است که گروه تروریستی طالبان پس از ختم آتش‌بس سه روزه حملات شان را از سر گرفتند و بالای چندین ولسوالی حمله تهاجمی کردند و بر مراکز نظامی حمله کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *