گروه تروریستی طالبان با سقوط بندر آی خانم تمامی تجهیزات نیروی امنیتی را با خود شان برده‌اند

مقامات محلی تخار خبر داده اند که  گروه تروریستی طالبان شب گذشته(۸ سرطان) با حمله بر کمیساری پولیس در ولسوالی دشت قلعه این ولایت بندر آی خانم را تصرف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سنت الله تیمور، سخنگوی والی تخار گفته است که گروه طالبان حوالی ساعت ۱ شب گذشته بر ولسوالی دشت قلعه این ولایت حمله کرده و بندر آی خانم را سقوط داده و ۲ سرباز امنیتی را کشته و پنج تن دیگر را اسیر گرفته اند.

تیموری افزود که گروه طالبان در این رویداد ۴ عراده رنجر و ۲ هاموی آتش زده‌اند و ۱ رنجر، ۲ هاموی و تمامی تجهیزات که نیروی امنیتی در دیپو داشتند را با خود شان برده‌اند.

گفته می شود که گروه تروریستی طالبان امروز صبح در حالی این بندر را ترک کرده اند که تمامی تجهیزات نیروی های امنیتی را با خود شان برده اند.

گروه تروریستی طالبان با نشر خبرنامه ای گفته اند که آنان در این رویداد ۱۰ سرباز امنیتی کشته و ۶ سرباز دیگر اسیر گرفته اند و همچنان ۸ عراده رنجر، ۳ تانک هاموی و تعداد زیادی مهمات نیروی امنیتی را نیز با خود شان برده اند.

این در حالی است که ولسوالی دشت قلعه تخار چندی پیش نیز به دست گروه تروریستی طالبان سقوط کرد بود و این گروه تروریستی با تصرف مرکز ولسوالی، ساختمان‌های دولتی را به آتش کشیده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *