کرونا افغانستان؛ شمار مبتلایان از مرز ۵ هزار نفر گذشت

وزارت صحت عامه می گوید که با ثبت ۲۵۹ مورد تازه‌ و مثبت کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری در کشور از مرز پنج هزار نفر گذشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه در نشست خبری امروز (۲۴ثور) اظهار داشت که موارد تازه در ۲۴ ساعت گذشته و از ۶۱۹ نمونه مشکوک ثبت شده است.

به گفته وی، این موارد در ۲۳ ولایت کشور ثبت شده و از مجموع آن، ۴۹ مورد در بلخ، ۲۹ مورد در قندهار، ۲۷ مورد در کابل، ۲۵ مورد در تخار، ۲۳ مورد در ننگرهار، ۲۲ مورد در هرات، ده مورد در کنر و ده مورد در پروان بوده است.

همچنین ۸ مورد در بادغیس، ۷ مورد در جوزجان، شش مورد در بغلان، شش مورد در لوگر، شش مورد در میدان ‌وردک، پنج مورد در دایکندی، پنج مورد در پنجشیر، ۴ مورد در فاریاب، سه مورد در زابل، سه مورد در نیمروز، سه مورد در کندز، دو مورد در فراه، دو مورد در بامیان، دو مورد در هلمند، یک مورد در غور و یک مورد در نیمروز به ثبت رسیده است.

مجروح خاطر نشان کرد که با ثبت این موارد، شمار مبتلایان به کرونا در کشور به ۵۲۲۶ تن افزایش پیدا کرد.

بر اساس معلومات وی، ۴۲ فرد مبتلا به کرونا در جریان یک شبانه روز گذشته بهبود یافته و شمار مجموعی بهبود یافتگان به ۶۵۲ تن رسیده و با جان باختن ۵ تن، رقم مجموعی فوتی‌ های ناشی از کرونا به ۱۳۲ تن افزایش یافت.

معین وزارت صحت عامه تصریح کرد که ۴۰۲ تن از کارمندان صحی در بین مبتلایان به کرونا هستند که تاکنون ۸ تن آنان جان باخته اند.

وزارت صحت عامه یکبار دیگر از مردم خواست که توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و از تجمعات و رفت و آمدهای بی مورد پرهیز کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *