پوسته‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بلچراغ، ولایت فاریاب سقوط کرد

اعضای شورای ولایتی فاریاب می‌گویند، ۱۰ پوسته نیروهای خیزش مردمی در منطقه‌ی ارچتوی ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب بدست گروه طالبان مسلح سقوط کرده است.

صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، این پوسته های امنیتی مربوط دادلله فرمانده نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بلچراغ می‌باشد که پس از حملات شدید چند روزه گروه طالبان مسلح و عدم حمایت دولت سر انجام شب گذشته (۲۴ حوت) به تصرف گروه طالبان مسلح در آمد.

آقای سیلاب می‌گوید، نیروهای خیزش مردمی از منطقه ارچتو که خط مقاومت نیروهای دولتی و گروه طالبان مسلح به شمار می‌رفت، دو کیلومتر عقب نشینی کرده اند.

در این حال کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، نیروهای خیزش مردمی از ۲ پوسته امنیتی در این منطقه بیرون شده اند؛ اما وی سقوط ۸ پوسته دیگر را رد می‌کند.

معاون شورای ولایتی فاریاب می‌افزاید، حکومت در برابر نیروهای امنیتی که با طالبان مسلح می‌رزمند بی تفاوت است.

اما سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید، همه‌ی امکانات در میدان هوایی فاریاب آماده است و تا ختم امروز (۲۴ حوت) نیروهای کمکی و تجهیزات نظامی به ولسوالی بلچراغ فرستاده می‌شود.

منطقه‌ی ارچتو با داشتن همجواری با ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل و ولسوالی های درزاب و قوش‌تپه ولایت جوزجان از بخش های مهم و استراتیژیک ولسوالی بلچراغ به حساب می‌رود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *