پاسخ مثبت آمریکا به گروه طالبان/ کاخ سفید با گروه تروریستی طالبان وارد مذاکره مستقیم می شود

دونالد ترامپ به دیپلومات های ارشد آمریکایی دستور داده است که زمینه مذاکره مستقیم با گروه تروریستی طالبان را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه نیویارک تایمز با تایید این خبر نوشته است که این اقدام ترامپ یک  تغییر عمده در سیاست آمریکا در قبال افغانستان است.

نیویارک تایمز نوشته است که مذکرات صلح با گروه طالبان به رهبری افغانستان و استراتژی آمریکا در آوردن صلح به افغانستان ناکام بوده و اقدام اخیر ترامپ مبنی بر مذاکره مستقیم با گروه تروریستی طالبان را تلاش برای پیدا کردن راحل جدید عنوان  کرده است.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به سفر مقامات آمریکایی به افغانستان و پاکستان اشاره کرده و گفته است که سفر این مقامات زمینه سازی برای مذاکره مستقیم آمریکا با گروه طالبان بوده است.

این در حالی است که هفته گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و الیس ویلز، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی به کابل و اسلام‌آباد سفر کرده با مقامات افغان و پاکستان دیدار کردنده بودند.

نیویارک تایمز به نقل از دیپلومات های آمریکایی نوشته است که هدف ما کنار زدن حکومت و مقامات افغانستان نیست بلکه زمینه سازی برای بر قراری ثبات و خاتمه دادن جنگ در افغانستان است.

این در حالی است که گروه تروریستی طالبان بار ها خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شده بود که همواره مقامات آمریکایی این خواست آنان را رد کرد. گروه تروریستی طالبان مذاکره صلح با حکومت افغانستان را رد کرده و گفته بود که حکومت افغانستان استقلالیت ندارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *