ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب در آستانه سقوط

اعضای شورای ولایتی فاریاب و فرماندهان محلی در ولسوالی پشتونکوت می‌گویند، مدت دو ماه می‌شود که نیروهای مستقر در منطقه سرحوض ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب مصروف نبرد در برابر طالبان مسلح استند که روز به روز حملات این گروه شدیدتر می‌شود؛ اما مقام های بلند پایه امنیتی برای سرکوب طالبان مسلح آنان را همکاری نمی‌کنند.

ولی محمد قوماندان نیروهای خیزش مردمی منطقه‌ی سرحوض پیش از چاشت امروز (۲۲ حوت) در تماس تلیفونی به خبرگزاری خاورمیانه گفت، طالبان مسلح جنگجویان زیادی را از ولایت های همجوار فاریاب و حتی هلمند گرد آوری کرده و چندین روز می شود حملات شدید پی در پی را بالای نیروهای امنیتی راه اندازی می‌کنند.

در حالی که صدای شلیک های مسلسل یکجا با صحبت هایش شنیده می‌شد گفت، شماری از قریه های اطراف منطقه سرحوض به دست طالبان مسلح سقوط کرده است و اگر به زودترین فرصت قوای هوایی آنان را همکاری نکند ممکن ساحات باقیمانده نیز سقوط کند.

این فرمانده نیروهای خیزش مردمی می‌گوید، در جنگ شب گذشته حتی زنان خانواده‌ی شان هم در برابر طالبان جنگیدن که چند تن شان زخمی شده است.

اما وی از ارایه ارقام تلفات و زخمی ها خود داری کرد.

در این حال محمد طاهر رحمانی ریس شورای ولایتی فاریاب در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه از بی توجهی حکومت در برابر نیروهای امنیتی مستقر در منطقه سرحوض پشتونکوت به شدت انتقاد می‌کند.

رحمانی می‌گوید، حدود دو ماه می‌شود که حملات طالبان مسلح بالای نیروهای امنیتی مستقر در آن منطقه شدت یافته است؛ اما با آنکه تمامی مقام ها در میمنه و مرکز کشور در جریان استند با آنهم هیچ توجهی در قبال سرکوب طالبان مسلح انجام نمی شود.

ریس شورای ولایتی فاریاب منطقه سرحوض را بخش مهم و استراتیژیک ولایت فاریاب می‌خواند و می‌گوید اگر این منطقه سقوط کند، زندگی در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب “نا ممکن” خواهد شد.

اما کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب از موجود بودن نیروی نظامی کافی در آن منطقه خبر می‌دهد.

سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، قطعاتی از کماندو، اردوی ملی، پولیس، نیروهای خیزش مردمی و پولیس محلی با امکانات و تجهیزات کافی در آن جا حضور دارند.

یورش، شدت یافتن حملات گروه طالبان را از مدتی بدینسو در منطقه سرحوض تایید کرد. به گفته او با خوب شدن آب و هوا به زودترین فرصت نیروهای کمکی و امکانات به آن منطقه اعزام می‌شود.

تلاش کردیم دیدگاه سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین را در این باره داشته باشیم مؤفق نشدیم.

این درحالیست که یک هفته پیش مقام های امنیتی در شمال کشور از جابجا شدن شماری از نیروهای خارجی در ولایت فاریاب خبر دادند. به گفته این مقام ها نیروهای خارجی بر علاوه مشوره دهی نیروهای امنیتی افغان را در حملات هوایی کمک خواهند کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *