وزیر دفاع ایران: برای نابودی داعش در افغانستان آماده استیم

حاتمی،وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در مذاکره با طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان که روز شنبه(۲۲ثور) در تهران برگزار شد گفت که ما داعش را ابزار امنیتی آمریکا و قدر های سلطه‌جو برای ایجاد ناامنی در منطقه می دانیم.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه،   وزیر دفاع ایران در مذاکرات دوجانبه‌ی که با وزیر دفاع افغانستان در تهران داشت ظهور و نفوذ گروه تروریستی داعش در افغانستان را خطرناک خوانده افزود که داعش ابزار امنیتی آمریکا برای ایجاد ناامنی در منطقه است.

وزیر دفاع ایران تصریح کرد که نابودی داعش یکی از سیاست های خارجی دولت و نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران است و گفته که ما برای همکاری در این مورد آمادگی لازم داریم.

حاتمی در بخشی از سخنان‌اش بیان داشت که ما معتقدیم افغانستان نباید به محل رقابت های منطقه‌ای تبدیل شود بلکه این کشور باید کانون همکاری منطقه‌ای باشد.

همچنان او هدف دشمنان در منطقه را بی‌ثبات کردن افغانستان و تجزیه کشورش دانست و گفت که منحیث کشور همسایه افغانستان هرگز اجازه نمی دهیم که از خاک افغانستان علیه ایران استفاده شود.

در همین حال طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان گفت که هدف مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه داعش هدف اصلی هر دو کشور است و بیان داشت که برای سرکوب تروریست ها در افغانستان نیازمند کسب کمک های ایران است.

بهرامی خواستار حمایت ایران از دولت افغانستان شد و گفت که برای تاامن امنیت در افغانستان نیازمند همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *