وزارت خارجه آمریکا؛ پناهگاه های امن دلیل حاضر نشدن طالبان به میز مذاکره‌ی صلح

معاون وزیر خارجه آمریکا موجودیت پناهگاه های امن برای گروه تروریستی طالبان در خارج از افغانستان را یکی از دلایل حاضر نشدن این گروه تروریستی به میز مذاکره صلح افغانستان عنوان کرد و گفت که رهبران طالبان فشار روزمره جنگ را حس نکرده اند و به همین دلیل حاضر نیستند که به میز مذاکره بیایند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، الیس ویلز، معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست استماعه مجلس سنای آن کشور بیان داشت که راه کار مذاکرات صلح آمریکا با گروه طالبان هیچ تغییر نکرده است و طالبان باید از خشونت و دست بر دارند، رابطه خود شان را با گروه القاعده قطع کند و قانون اساسی را بپذیرند.

معاون وزیر خارجه آمریکا این اظهارات را در حالی بیان داشت که گروه تروریستی طالبان خواهان مذاکره مستقم با واشنگتن شده اند که این خواست گروه تروریستی طالبان همواره از سوی مقامات آمریکایی رد شده است.

الیس ویلز با اشاره به نقش پاکستان در بر قرار صلح افغانستان گفت که تمرکز راه کار ما بر این باشد که بر طالبان فشار وارد شود تا آنان پیشنهاد مذاکرات صلح حکومت افغانستان را قبول کنند.

این در حالی است که یک عضوی مجلس سنای آمریکا از مذاکره مستقم آمریکا با گروه تروریستی طالبان حمایت کرده و گفته است که اگر آمریکا توانست با کوریایی شمالی مذاکره کند می تواند به طالبان نیز مذاکره کند وی افزود که اگر منافع ایالات متحده از طریق مذاکرات مستقیم با طالبان می تواند به بهترین شکل تامین شود” حکومت آمریکا باید با طالبان مذاکره کند.

.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *