واکنش نمایند‌گی ‌های‌ کشورهای غربی در کابل نسبت به حمله بر فعالان رسانه‌ ای و غیرنظامیان

نمایندگی‌ های سیاسی کشورهای غربی و سازمان‌ های بین‌ المللی مقیم کابل حمله های هدفمند بر فعالان رسانه ای، جامعه مدنی و غیرنظامیان را حمله بر صلح می دانند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اعلامیه امروز (۱۷قوس) این نهادها؛ حملات هدفمند و غیرقانونی اخیر علیه نمایندگان رسانه ‌ها، رهبران و گروه ‌های مذهبی، مدافعان حقوق بشر، دانشجویان، جامعه مدنی و غیرنظامیان محکوم شده است.

این اعلامیه مشترک از سوی هیئت اتحادیه اروپا، نمایندگی‌ های دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامل جمهوری چک، دنمارک، فنلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هالند، سویدن، آسترالیا و کانادا، نمایندگی ناتو در افغانستان، ناروی، بریتانیا و نمایندگی ایالات متحده امریکا صادر شده است.

به نقل از اعلامیه، گروه طالبان و دیگر گروه ‌های تروریستی مسوول بیشترین تلفات غیرنظامیان در افغانستان هستند.

این نهادها تاکید کرده اند که این حملات نه تنها حملات وحشیانه علیه خون افغانها است، بلکه حمله به روند صلح افغانستان نیز تلقی می‌ شود.

آنها ضمن تمجید از شجاعت و رشادت مردم افغانستان؛ تصریح کردند که این حملات به شکست می‌ انجامد و به هدف تعیین ‌شده که خاموش کردن تنوع  تفکر و نظر است، نمی ‌رسد.

در بخشی از اعلامیه آمده است: «این امر برای مردم افغانستان بسیار با ارزش است که احساس کنند قادراند خود را آزادانه تبارز داده و نظریات خود را در مورد گفتگوهای صلح ارائه دهند و همچنان به منظور دست‌ یابی به صلح پایدار و باثبات، در این روند شرکت کنند.»

نمایند‌گی ‌های دیپلماتیک کشورهای غربی در کابل از همه طرف‌ های جنگ خواسته است که از آزادی و استقلالیت رسانه ‌ها و جامعه مدنی در افغانستان حمایت کنند؛ زیرا برای تحقق یک دموکراسی پر رونق، فعال و از نظر اقتصادی مناسب، ضروری است.

از سویی هم کشورهای غربی یک بار دیگر تعهد خود را در راستای تحقق آزادی همه مردم افغانستان تکرار کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *