واکسن کرونا چه زمانی به افغانستان می آید؟

وزارت صحت عامه می گوید که با رسیدن اولین محموله واکسن کرونا به کشور، ۳درصد کشور تحت پوشش قرار داده می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت صحت عامه امروز (۱۹قوس) اعلام کرد که اولین محموله واکسن کرونا تا هفت یا هشت ماه دیگر به کشور وارد می شود.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه در نشست خبری اظهار داشت که با رسیدن اولین محموله، ۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش واکسن کرونا قرار می گیرد.

به گفته وی، ائتلاف بین المللی واکسن کرونا برای ۲۰ درصد جمعیت کشور واکسن کرونا تهیه می کند که در شش مرحله و نزدیک به دو سال در اختیار مردم قرار داده می شود.

سمسور تاکید کرد که واکسن کمک شده از سوی ائتلاف بین ‌المللی واکسن به صورت رایگان به افغانستان کمک می‌ شود.

وی تصریح کرد که با رسیدن اولین محموله واکسن کرونا، براساس نیازسنجی؛ به افراد و گروه ‌های آسیب‌ پذیر در قدم اول تزریق خواهد شد.

سخنگوی وزارت صحت عامه می گوید که بانک جهانی ۱۰۰ میلیون دالر و بانک انکشافی آسیا نیز ۵۰ میلیون دالر برای تهیه و تدارک واکسن کرونا کمک کرده است.

بر اساس معلومات منبع، اگر ۴۰ درصد جمعیت کشور واکسن شود، معافیت کتله ‌ای شکل می‌ گیرد و در صورت تولید انبوه واکسن، مقدار بیشتری به کشور وارد می شود.

سمسور تصریح کرد که کار واکسن کرونا در دو بخش تطبیق می شود که ابتدا تدارک آن است و افغانستان دارای «زنجیره‌ ای سردخانه» است و کار روی رفع کمبودی‌ های آن جریان دارد.

به گفه وی، در بخش دیگر، آموزش کارمندان ویژه برای تطبیق واکسن کرونا است.

با این حال، وزارت صحت عامه از مردم خواست تا رسیدن واکسن کرونا به کشور، مسایل بهداشتی برای ابتلا به کرونا از جمله استفاده از ماسک را به صورت جدی رعایت کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *