هشدار پولیس به اخلالگران نظم عامه در هجدهم سنبله

وزارت داخله در آستانه تجلیل از هفته شهید و روز هجدهم سنبله، هشدار داده است که با اخلالگران نظم عامه در کشور به ویژه کابل برخورد جدی می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت داخله امروز (۱۷سنبله) با نشر خبرنامه ای گفته است که گرامیداشت از این مراسم نباید با اعمال غیرقانونی انجام شود.

وزارت داخله تاکید کرده است که مراسم تجلیل از هفته شهید و هجدهم سنبله (سالروز ترور احمد شاه مسعود، قهرمان ملی) باید در فضای آرام و بدون اخلال نظم عامه برگزار گردد.

در خبرنامه آمده است: «افراد و گروه‌ هایی که خواسته باشند تحت نام هفته شهید دست به اعمالی بزنند که این اعمال شان روان مردم یا امنیت فزیکی و روانی مردم ما را به مخاطره بیاندازند، به نیروهای امنیتی وظیفه سپرده شده که با این افراد برخورد جدی بکنند».

بر اساس هشدار وزارت داخله، گشتزنی‌ های افراد مسلح و شلیک‌ های هوایی به بهانه تجلیل از روز و هفته شهید به صورت مطلق ممنوع است و متخلفین مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

وزارت داخله می گوید که حمل سلاح و فیر هوایی در این روز اجازه نیست. گشت ‌و ‌گذار موترهای شیشه سیاه، بی ‌اسناد، بی ‌پلیت و تغییر رنگ موترها با برخورد جدی نیروهای امنیتی روبرو می شود.

در عین حال، احمدولی مسعود، رئیس بنیاد «شهید احمدشاه مسعود» در برنامه اهدای خون به مناسبت هفته شهید اظهار داشت که برنامه ‌های فرهنگی، کمک به نیازمندان و برخی اقدامات رسمی دیگر برای تجلیل از ۱۸ سنبله روی دست گرفته شده است.

وی از هواداران قهرمان ملی خواست که جلو افراد استفاده جو و اخلالگر را بگیرند و نگذارند که نظم عامه را برهم زنند.

فردا ۱۸ سنبله برابر با نوزدهمین سالیاد ترور احمدشاه مسعود، قهرمان ملی است.

سال گذشته در نتیجه شلیک‌ های هوایی کاروان‌ های گشتزنی هواداران مسعود، دو نفر در کابل کشته شد و بیش از ۱۳۰ نفر هم از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *