هرکه او تقدیر شد؟؟

کابل به عنوان پایتخت افغانستان در قرن حاضر با تمام پیشرفت های صورت گرفته در جهان، نیاز به کمی باران و یا برف دارد تا مشکلات مردم آن رونما گردد.

این شهر در سالیان اخیر افراد زیادی را به عنوان شهردار تجربه کرد؛ اما با تمام مصارف، بودجه و عایدی که این نهاد دارد، اندکی از معیارهای یک پایتخت در آن رونما نگردید.

اینکه مردم خود به عنوان بخشی از مشکلات هستند مسئله ای است که وجود داشته؛ اما با تمام هزینه ها و مصارف کارهای زیربنایی که باید انجام می شد، نشده است.

هر شهرداری که در راس کابل قرار گرفت، تنها با گفتن جملات خوشکل و قشنگ در فکر فریب مردم بود؛ برنامه های عملی انجام نشد، اگر سرک و جاده ای ایجاد شد، به صورت اساسی مورد ارزیابی قرار نگرفت.

در این اواخر داود سلطان زوی که در زمان نمایندگی اش در مجلس و دیگر وظایف دولتی از مشکلات کابل باخبر بود، به عنوان شهردار کابل ایفای وظیفه می کند.

مسئله کرونا و بودجه لازم در این راه هنوز لاینحل باقی مانده و هیچ پاسخی به آنها داده نشده است و در کنار آن، بیشتر توجه شهردار به جمع کردن کراچی ها و دست فروشانی اختصاص داشته که برای لقمه نانی در کنار سرک ها بساط کردند.

شهردار فعلی از مشکلات کابل در فصل سرما و بارندگی کاملا آگاه است؛ اما بجای توجه به حل مشکلات «آب روها» بیشتر به مسائل حاشیه ای پرداخت.

جمع آوری کراچی ها اگر باعث جلوگیری از تجمع آب در مناطق مختلف شهر می شد، با کارهایی که انجام شده می بایست نتیجه می داد، بهتر بود که شهرداری کابل با مصارف انجام شده برای این کار، به فکر پاک کاری جوی هایی می شد که در روزهای گرم و خشک سال کارش کمتر بود.

شهرداری کابل بنا به عدم مدیریت لازم و یا هم برنامه های زیاد، فراموش کرده بود که می توان در روزهای گرم و خشک بهتر برای پاک کاری جویچه ها، آب روها و دیگر مناطق اقدام کرد؛ در حالی که بعد از بارندگی های دو روز اخیر، شبانه و در سرما این کار انجام شد.

کار شبانه شهرداری در روزهای اخیر، یک کار موقتی بوده که تنها مصارف این نهاد را افزایش خواهد داد.

حال مردمی که از شهردار کابل تقدیر کردند می بایست خودشان به فکر حل مشکلاتی از ناحیه بندش آب روها، سرک ها و کوچه های مناطق شان باشند.

شهر کابل نیاز جدی به برنامه مشخص برای حل مشکلات در فصل بارندگی دارد؛ چون هنوز ابتدای کار در سال روان است و تا ختم سال روزهای زیادی همراه با بارندگی خواهد بود.

فراموش نباید کرد که به دلیل همین آب ریزی ها در سرک، افراد زیادی ساعت ها برای رسیدن به منازل شان هدر دادند.

هرچند که نباید فراموش کرد مردم هم باید در این راه همکار باشند؛ چون نباید هر آشغال و کثافاتی در جویچه ها ریخته شود.

حال باید دید که برنامه های عملی شهرداری کابل برای روزهای آینده چه خواهد بود؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *