نیروهای گیرمانده در ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب گرسنه هستند.

ولسوالی کوهستان ۲۰ روزپیش به دست طالبان سقوط کرد، اما هنوز بیش از ۱۹۰ نیروهای نظامی در آن ولسوالی در محاصره طالبان قرار دارد.فرمانده پولیس این ولسوالی هشدار میدهد اگر حکومت برای آزادی  گیرماندگان در این ولسوالی اقدام نکند، فاجعه انسانی رخ میدهد.

محمد ناصر خان، فرمانده پولیس ولسوالی کوهستان فاریاب طی تماسی به خبرگزاری خاوری میانه گفت: وضعیت ما خیلی نگران کننده است، ۱۹۰ تن از سربازان اردوی ملی، خیزش مردمی و پولیس محلی در محاصره طالبان قرار دارد.

بر بنیاد گفته های ناصر خان ۴۰ خانواده‌ی نیروی گیرمانده در این ولسوالی نیز در محاصره قرار دارد و در همین حال هر روزه به طور معمول ۲ تا ۳ زخمی دارند و گروه تروریستی طالبان هر روز حلقه محاصره شان را تنگ تر می سازد.

ناصر خان افزود حالا غم طالب فراموش شده و غم گرسنگی دامن‌گیر ما شده است. از گرسنگی به شدت رنج می‌بریم طالبان ما را تحریم اقتصادی کرده است.

از سوی هم نقیب الله یک تن از سربازان گیرمانده در ولسوالی کوهستان میگوید، مدتی زیادی میشه که در این ولسوالی محاصره هستیم، نان نداریم آب نداریم و خیلی وضعیت خراب است.

در همین حال جنرال نبی جان ملاخیل، فرماندهی پولیس فاریاب میگوید، ما اعاشه پولیس ملی را به صورت خوب اکمال کردیم اعاشه چند ماهه پولیس را رساندیم و کسانی هم آنجا نبود اعاشه رنج میبرد مربوط خیزش های مردمی هستند.

این در حالی استکه ولسوالی کوهستان فاریاب ۲۰ روز پیش بدست گروه طالبان سقوط کرده بود، تا به حال بخاطر باز پس گیری این ولسوالی هنوز اقدامی صورت نگرفته است

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *