نیروهای ویژه بریتانیا در کشتار غیرنظامیان در افغانستان پنهان کاری کردند

اسناد تازه نشر شده ارتش بریتانیا احتمال داده است که نیروهای ویژه این کشور در کشتار غیرنظامیان در افغانستان پنهان کاری کرده باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این اسناد که اکثر آنها محرمانه است، به اسنادی ارتباط می گیرد که سال گذشته «بی بی سی» آن را به دادگاه مطرح کرد.

بعد از تحقیقات بی بی سی و هفته نامه ساندی تایمز، این مطالب به عنوان بخشی از پرونده دادگاه اکنون منتشر شده است؛ پرونده ای که در آن ادعا شده بود نیروهای ارتش بریتانیا سیاست «کشتن عمدی» مردان جنگجوی سالخورده را حتی در زمانی که آنها مسلح نبودند، دنبال می‌کردند.

هرچند که وزارت دفاع بریتانیا وجود چنین سیاستی را رد کرده است.

بر اساس این تحقیقات، سال گذشته دولت و ارتش بریتانیا متهم به کشتار شهروندان افغانستان شده بودند.

در همان سال، عده ‌ای از بازماندگان یک حمله شبانه نیروهای بریتانیایی در سال ۲۰۱۱ در ولایت هلمند علیه عملکرد این نیروها شهادت داده بودند.

در گزارش تازه بی بی سی آمده است که به تازگی وکلای یکی از خانواده‌های افغانستانی در دادگاه عالی وزارت دفاع بریتانیا را به چالش کشیده اند.

تلاش و جدیت خانوده های قربانیان باعث شد تا وزارت دفاع اسناد بسیار حساس و محرمانه ‌ای را منتشر کند که نشان می‌دهد در داخل ارتش بریتانیا در این زمینه نگرانی‌های جدی وجود داشته است.

براساس این اسناد، در ایمیل‌ هایی که بعد از این حمله ‌ها فرستاده شده است، یکی از افسران در مورد «کشتار جمعی» پرسیده است.

در یک ایمیل، یک افسر اردوی افغانستان گفته است که دو شهروند کشور در حال فرار کشته شده‌اند و دو نفر دیگر هم نشانه گرفته شده و به قتل رسیده‌اند.

تا حال نتیجه دقیق این تحقیقات مشخص نشده است؛ اما احتمال می رود که کشتار غیرنظامیان از سوی نیروهای بریتانیایی ثابت شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *