نگرانی‌ها از بدتر شدن وضعیت امنیتی در ولایت سرپل

شهروندان ولایت سرپل می‌‌‌گویند، با وجودیکه در یک‌‌‌سال اخیر وضعیت امنیتی این ولایت بدتر شده است، در درازای این مدت تا اکنون حکومت هیچ اقدامی در را ه سرکوب مخالفان مسلح دولت انجام نداده است.

آنان می‌‌‌گویند، با گرم شدن هوا و رسیدن فصل بهار ممکن حملات گروه طالبان مسلح در این ولایت بیشتر شود و نا امنی ها دامنگیر مردم ‌‌‌گردد.

محمد نور رحمانی ریس شورای ولایتی سرپل در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، حدود ۶۰ درصد خاک این ولایت در کنترول طالبان مسلح است و ممکن در سال پیشرو وضعیت امنیتی از این هم بدتر شود.

وی می‌‌‌گوید، بارها این نگرانی های امنیتی را به گوش مسؤلان حکومتی رسانده است؛ اما تا کنون اقدامی برای سرکوب مخالفان مسلح انجام نشده است.

در عین حال ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل به خبرگزاری خاورمیانه نگرانی های مردم و اعضای شورای ولایتی را می‌‌‌پذیرد.

وی افزود؛ ولسوالی کوهستانات از دو سال بدینسو در کنترول طالبان مسلح قرار دارد و ولسوالی های صیاد، سوزمه قلعه، سانچارک، گوسفندی و قسمتی از شرق مرکز سرپل زیر بلند تهدید امنیتی قرار دارد.

به گفته او اگر تا بهار سال نو عملیات در برابر مخالفان مسلح دولت راه اندازی نشود، “سال پیشرو سال خوبی برای سرپل نخواهد بود.”

ولسوالی کوهستانات از دو سال بدینسو و منطقه میرزاولنگ ولسوالی صیاد که بیشتر از شش ماه میش ود که در کنترول طالبان مسلح قرار دارند از بخش های مهم و استراتیژیک این ولایت بشمار می‌‌‌روند و به گفته مسؤلان محلی مراکز آموزش و پرورش برای جنگجویان این گروه در این بخش ها ایجاد گردیده است.

این درحالی است که مقام های امنیتی در قول اردوی ۲۰۹ شاهین از آغاز عملیات گسترده نظامی در برابر مخالفان مسلح دولت در سال پیشرو خبر می‌‌‌دهند.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *