نخست وزیر پاکستان از حکومت وحدت ملی خواسته که «جنرال رازق را برکنار کنید»

شماری از نمایندگان مجلس در نشست روز دو شنبه (۲۷ حمل) گفتند که یکی از خواست های خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان در سفر اخیر که به افغانستان داشت، از رییس جهمور غنی این بود که جنرال رازق، فرمانده پولیس قندهار را بر کنار کنند.

به گزارش خبر گزاری خاورمیانه، شماری از نمایندگان در جلسه ای عمومی روز دوشنبه گفتند که رییس جمهور نباید به در خواست عباسی جنرال رازق را بر کنار کند.

در این حالی شماری هم گفتند که در صورت که رییس جمهور جنرال رازق را برکنار کند به واکنش مردم روبرو خواهد شد و مردم در مقابل حکومت خواهد ایستاد.

شکیبا هاشمی، یک عضو مجلس نمایندگان در این مورد گفته که یک از شش پیشنهاد نخست‌وزیر پاکستان در سفر یک هفته پیش به کابل داشت، برکناری جنرال رازق است.»

این عضور مجلس نمایندگان همچنان افزود که امنیت نسبی قندهار از وجود جنرال رازق است در صورت که حکومت رازق را برکنار کند، مردم و بزرگان اقوام قندهار در برابرش خواهند ایستاد.

در همین حال آصفه شاداب، عضو دیگر مجلس این در خواست نخست وزیر پاکستان را خلاف اصول بین‌المللی عنوان کرد و افزود که این خواست در حقیقت مداخله در امورد داخلی کشور است.

این در حالی است که پیش از این گفته شد که اشرف غنی در دیدار با نخست وزیر پاکستان روی هفت مساله اساسی به تفاهم رسید بود که در آن زمان از برکنار جنرال رازق چیزی گفته نشده بود.

جنرال رازق یکی از جوان‌ترین جنرال‌های کشور است که در طالب کشی نام‌دار است و مردم حوزه جنوب از او حساب می‌برند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *