مکاتب و دانشگاه ها تا ۱۵اسد مسدود می مانند

کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع کرونا تصمیم گرفت تا مکاتب و دانشگاه های کشور تا نیمه ماه اسد همچنان مسدود باشند و بعد از آن با توجه به وضعیت، در باز شدن تدریجی آنها تصمیم گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در نشست امروز (۲۱سرطان) کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع کرونا تصمیم گرفته شد که ادارات دولتی از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر فعالیت داشته باشند.

فعالیت اداره های دولتی برای کارمندان در دو شیفت و روزهای زوج و طاق برنامه ریزی شده و ادارات دولتی مکلف هستند نکات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا در نظر بگیرند و فاصله اجتماعی را در زمان ارائه خدمات به مراجعین، رعایت کنند.

طبق طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی، کارکنان ردیف (الف) و (ب) که شامل بست‌های فوق، مافوق، اول و دوم خدمات ملکی می‌ شوند و کارکنانی که دارای صلاحیت امضا هستند و یا مسوولیت بخش‌ های ضروری را به عهده دارند، باید همه روزه سرکار حاضر شوند.

اداره ملی احصائیه و شاروالی کابل، به دلیل حجم بالای تقاضای مراجعه کنندگان، استثنا بوده و کارمندان آنها باید همه روزه سرکار حاضر شوند.

همچنین در مورد بازگشایی مکاتب و دانشگاه های دولتی و خصوصی تصمیم گرفته شد که تا نیمه ماه اسد (پانزدهم) مسدود باشند و بازگشایی تدریجی آنها بعد از ۱۵ اسد، به نتایج سروی وزارت صحت عامه از وضعیت عمومی صحی کشور ناشی از شیوع کرونا بستگی خواهد داشت.

نتیجه سروی وزارت صحت عامه تا اواخر هفته جاری پایان یافته و به نشست آینده کابینه ارائه خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *