مواد انتخاباتی به ۳۴ ولایت رسید اما کارمندان درک ندارند

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که از ۱۴ هزار کارمند زن که قرار بود خیلی وقت پیش درمراکز رای دهی استخدام شوند هنوز خبری نست .

یک عضو کمیسیون انتخابات به رسانه ها گفته که قرار بود ۱۴ هزار زن پیش از این، از سوی وزارت های امور داخله و امور زنان در مرکزهای رای دهی استخدام شوند، هیچ زنی استخدام نشده که سبب نگرانی این کمیسیون شده است.

حفیظ الله هاشمی عضو کمیسیون انتخابات در این مورد گفت که «این کار باید وقت تر انجام می‌شد، اما وزارت امور داخله و وزارت امور زنان تا حال این کار را انجام نداده اند؛ دیروز وزارت زنان گفت که فهرست را به وزارت امور داخله می فرستند اما تا حال در هیچ ولایت هم زنان استخدام نشده اند».

در این حال هاشمی از رسیدن مواد انتخاباتی به بیش از بیست ولایت مواد آموزش رای دهی به ۳۴ ولایت خبر می‌دهد و افزاید که روند انتقال این مواد در ولایت های نا امن و دور دست از راه های هوایی انجام شده است.

گزارش ها امنیتی نشان می دهد که ۹۸۴ مرکز رآی دهی در بخش‎های ناامن قرار دارند و بیش از دوهزار مرکز دیگر نیز با تهدیدهای بلند و کم روبرو است.

این در حالی است که چندی پیش کمیسیون مستقیل انتخابات از استخدام ۱۲ هزار کارمند زن خبر داد و گفته شده قرار است به زودی ۲۰ زن را برای تامین امنیت مراکز رای دهی با همکاری وزارت امور نان و وزارت داخله استخدام کند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *