منطقه استراتیژیک “قره‌‌شیخی” ولسوالی خواجه‌‌سبزپوش ولایت فاریاب از کنترول طالبان مسلح بیرون شد

مقام های امنیتی در شمال افغانستان می‌‌گویند، منطقه استراتیژیک ولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب در جریان عملیات نوید ۸ شب گذشته (۱۴ دلو) از کنترول طالبان مسلح بیرون شده است.

محمدحنیف رضایی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در جریان عملیات نوید ۸ که از یک هفته بدینسو بخاطر بازگشایی شاهراه نمبریک ولایت فاریاب آغاز شده بود شب گذشته منطقه قره‌‌شیخی از کنترول طالبان مسلح بیرون شده و اکنون نیروهای امنیتی در آن مستقر شده اند.

به گفته او منطقه قره‌‌شیخی، در بر گیرنده ۳۰ قریه می‌‌باشد که از یک‌‌سال بدینسو در کنترول طالبان مسلح قرار داشت و از این منطقه شاهراه نمبر یک فاریاب مورد تهدید این گروه قرار می‌‌گرفت.

وی می‌‌گوید، در جریان این عملیات ۵۰ طالب مسلح به شمول ۷ فرمانده مشهور شان کشته و ۳۰ تن دیگر شان به شمول قاری یوسف حقیار، قوماندان اجمل و روزی عرب از فرماندهان این گروه استند جراحت برداشته اند.

آقای رضایی علاوه کرد که اکنون عملیات نیروهای امنیتی بخاطر سرکوب گروه طالبان مسلح در منطقه گورزاد (خط فاصل میان ولسوالی تگاب و ولسوالی خواجه سبزپوش) ادامه دارد.

منطقه قره‌‌شیخی از طرف شرق به منطقه وسیع دشت لیلی وصل است و آگاهان می‌‌گویند در صورت ایجاد نشدن بیرهای امنیتی ممکن این منطقه دوباره تحت تهدید بلند امنیتی قرار بگیرد.

اما مقام های امنیتی می‌‌گویند، در این منطقه بیزها و پوسته های امنیتی نیروهای سرحدی اردوی ملی افراز می‌‌گردد.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *