معترضان فاریابی در پانزدهمین روز اعتراضات شان تمامی ادارات دولتی در میمنه را بستند.

معترضان فاریابی در روز پانزدهم اعتراضات شان با پا فشاری بر خواسته های شان مبنی بر رهایی نظام الدین قیصاریی و بازگشت جنرال دوستم، تمام ادارات دولتی در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب را مسدود کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معترضان ولایت های شمالی با مسدود کردن دفاترولایتی کمیسیون انتخابات در ولایت های شمال کشور به حکومت هشدار داده بودند که اگر به خواسته های شان پاسخ مثبت داده نشود تمامی ادارات دولتی را در آن سمت مسدود می کنند.

در همین حال حاجی نقیب الله و قدرت الله معترضانی فاریابی گفت که:« برای روز پانزده هم بخاطر تحقق خواست های مان به جاده برآمدیم، ما امروز تمامی دفاتر دولتی و غیر دولتی را در شهر میمنه بستیم، تا جنرال دوستم به کشور برنگردد و نظام الدین قیصاری از بند رها نشود ما به مظاهره خود ادامه میدهیم.»

عبدالجلیل آور منشی حزب جنبش ملی در فاریاب، گفت:« به تمام دفاتر دولتی دستور دادیم که باید دروازه دفاتر شان را بسته کنند در غیر از آن مسوولیت به دوش خودشان است.»

همچنان احسان الله قوانچ، رییس جنبش جوانان فاریاب می‌گوید که «اگر مسوولین و کارمندان دولتی و غیر دولتی فردا دفاتر شان را باز کنند همه شان را به آتش میکشیم.»

صد ها تن از طرف داران حزب جنبش ۱۴ روز پیش، به دنبال بازداشت نظام الدین قیصاری و شکنجه محافظان او از سوی نیروی های کماندوی کشور اعتراضات شان را در ولایت های شمالی آغاز کردند که در مدت این چهارده روز دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات را در ۶ ولایت چند بندر مهم تجارتی را بسته کردند.

دامنه این اعتراضات در هرات و کابل هم رسید. طوری که روز گذشته ده تن در پارک شهر نو کابل دست به تظاهرات زده بودند که در این با یک حمله انتحاری از ساحه متواری شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *