مسوولیت حمله انتحاری شش درک کابل را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت

در دو حمله تروریستی پی‌هم صبح امروز دوشنبه (۱۰ثور) ۲۵ تن به شمول ۹ خبرنگار کشته و ۴۱ تن هم زخمی شده اند و گفته می شود هدف این حمله تروریستی خبرنگاران و نیروی های امنیتی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حمله انتحاری امروز در منطقه شش درک از مربوطات حوزه نهم ۲۵ تن به شمول ۹ خبرنگار کشته کشته شده و ۴۱ تن هم زخم برداشته اند.

گفته می‌شود خبرنگاران زمانی که برای پوشش حمله اول تروریستی به ساحه می‌روند انتحاری دوم خودش را با وسایل خبرنگاری به صف خبرنگاران می رساند ومواد انفجاری همراه خود را منفجر می‌کند.

این در زمانی بود که مردم عام نیز برای کمک به زخمی شدگان حادثه اول در ساحه حضور یافتند و بیشترین  تلفات را هم این حمله در پی داشت.

نام های خبرنگاران که در این حمله تروریستی کشته شده اند؛ مریم توخی خبرنگار رادیو آزادی و مریم درانی خبرنگار سلام وطندار شامری فیضی، عکاس آژانس فرانس پریس، سلیم تلاش، خبرنگار تلویزیون مشعل و همکارش علی تصویربردار این تلویزیون، یار محمد توخی، تصویربردار تلویزیون طلوع و غازی خبرنگار تلویزیون یک.

مسئولیت حملات تروریستی امروز را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

این در حالیست که طی ۱۰ روز گروه تروریستی داعش دو حمله انتحاری را در کابل سازماندهی کرد که شمار زیاد از افراد ملکی، زنان و کودکان را کشتند.

 

 

دو حمله انتحاری در کابل تا هنوز ۶۲ کشته و زخمی برجا گذاشته است

صبح امروز دوشنبه (۱۰ثور) دو حمله انتحاری در مربوطات حوزه ۹ امنیتی کابل اتفاق افتاد که گفته می‌شود بیش ۶۰ کشته  و زخمی برجا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نجیب دانش گفت که در این حمله ۲۱ تن کشته شده اند و ۴۱ تن زخم برداشته اند.

انفجار اولی در نزدیکی یک مرکز آموزش زبان رخ داده است و انفجار دوم در میان خبرنگاران اتفاق افتاده است که گفته می‌شود شمار از خبرنگاران نیز مشمول کشته شده ها و زخمی شده استند.

آمار کشته شده ها و هر لحظه در حال تغییر است.

تا هنوز مسئولیت این رویداد را شخص یا گروه به عهده نگرفته اند.

 

 

انفجار در کابل تاهنوز ۹ کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشته است

حوالی ساعت ۷:۵۰ صبح امروز دو شنبه(۱۰ ثور) طی یک ساعت دو انفجار در ساحه ای شش‌درک شهر کابل صورت گرفت که ۹ کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.

 حشمت استانکزی، سخنگوی پولیس کابل گفت که در انفجار اول که توسط یک موترسایکل سوار انجام شده ۴تن کشته شد و ۵تن زخم برداشت.

گفته می شود که انفجار دوم لحظات پس از انفجار اول در مقابل دروازه امنیت ملی رخ داده است که هنوز از تلفات انفجار دوم معلومات در دست نیست.

بر اساس گفته‌ها در انفجار بامداد امروز، آمر جنایی فرماندهی پولیس ولسوالی بهسود ننگرهار کشته و معاون ولسوال، زخمی شده است.

این در حالی است که وزارت صحت عامه به رسانه‌ها گفته است که در اثر این دو رویداد، تاکنون ۷ کشته و ۲۰ زخمی به شفاخانه‌ها انتقال داده شده است.

همچنان سخنگوی پولیس کابل می‌گوید که انتحاری دوم با کمره خود را به ساحه رسانده بود که در میان خبرنگاران و مردم مواد انفجاری همراه خود را منفجر ساخت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *