مجلس نمایندگان؛ حکومت در تلاش وارد کردن افراد وابسته به خودش در پارلمان است

شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست عمومی روز چهار شنبه(۳۰ جوزا) این مجلس مدعی شدند که حکومت در تلاش مهندسی انتخابات آینده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست عمومی روز گذشته این مجلس گفتند که حکومت در پی مهندسی انتخابات آینده است و می کوشد که طرف داران خودش را وارد این مجلس کند.

عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان خطاب به حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات بیان داشت که در رابطه به برگزاری انتخابات شفاف با مسوولیت برخورد بکنند که عواقب بعدی آن هم خدای نخواسته اگر پر از تقلب باشد به عهده حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات خواهد بود.

در همین حال همایون همایون، معاون اول مجلس نماینده‌گان، مدعی شد که حکومت در تلاش است تا افراد وابسته به خودش را وارد پارلمان کند و همچنان افزود به مردم خود خطاب دارم که نه خود را به خاطر این انتخابات قربانی کنید نه به من رای بدهید که من وکیل تان باشم فردا این جا و شما از خاطر من اطفال تان را شهید بدهید، این پروسه پروسه تقلبی است.

این اعضای مجلس نمایندگان از حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات خواستند که در امور انتخابات مسوولانه برخورد کنند.

شماری دیگری از اعضای مجلس نمایندگان نیز حکومت را به کم کاری و مداخله در امور کمیسیون مستقل انتخابات متهم کردند.

جعفرمهدوی،عضوی دیگر این مجلس گفت که حکومت هیچ اراده‌یی برای برگزاری انتخابات شفاف و سالم را ندارد.

عثمانی فراهی،نیز با ابراز نگرانی از تقلب گسترده در انتخابات گفت که به بوجی تذکره توزیع می‌شود در مقابل پول  و هزاران استیکر توزیع می‌شود در برابر پول.

این در حالی است که حکومت هر گونه مداخله در کار کمیسیون انتخابات را غیر قانونی خوانده و این اتهامات را رد می کند.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری، مداخله حکومت در کار های کمیسیون انتخابات را رد کرده گفت که حکومت کار های را انجام مدهد که مربوط اش می شود و او از نماینگان مجلس خواست که به جای طرح شایعه و اتهام‌های بی‌اساس به مردم افغانستان، از کارکردهای هفت ساله خود شان گزارش بدهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *