متحدین امریکا نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کنند

طالبان می گوید که بر اساس توافقنامه با امریکا، متحدین این کشور متعهد هستند تا در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان مسلح به اعلامیه اتحادیه اروپا در مورد حمایت از تلاش ها برای صلح در افغانستان واکنش نشان داده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز (۱۰جوزا) در حساب توئیتر خود نگاشته است که «ما از اعلامیه شورای اروپایی که از تلاش های صلح در افغانستان حمایت نموده، استقبال می کنیم.»

وی گفته است که در اعلامیه بعضی نکات قابل توجه است که با حق استقلال در تضاد است.

مجاهد می گوید که نظام های تحمیل شده از خارج، همواره سبب جنگ ها و بربادی کشور شده و برای افغان ها قابل قبول نبوده است.

به گفته وی، مداخله بیرونی معضل و مشکلات افغانستان را پیچیده تر می سازد و به همین منظور، دیگران هم باید بنا بر اصل جهانی عدم مداخله تلاش کنند.

سخنگوی طالبان گفته است که به اساس توافقنامه با امریکا، متحدین امریکا نیز متعهد هستند که در امور داخلی افغانستان مداخله نمی کنند.

مجاهد تاکید دارد که همه به تعهدات خود متعهد بمانند، اصل بین المللی عدم مداخله را مراعات کنند و پروسه صلح را زیان مند نسازند.

اتحادیه اروپا در اعلامیه ‌ای، حمایت و پشتیبانی خود از افغانستان و روند صلح را مشروط به عدم برگشت امارت اسلامی، حفاظت از دستاوردهای ۱۹ ساله، حفاظت از جمهوری، آتش ‌بس دایمی و آغاز مذاکرات داخلی صلح اعلام کرده بود.

اتحادیه اروپا گفته بود که باید اطمینان حاصل شود تا ارزش‌ های نظام جمهوری از جمله مردم ‌سالاری در افغانستان حفظ و بیشتر تقویت می‌ شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *