فیفا: روند ثبت نام رای دهندگان موقتا متوقف شود

فیفا یا بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان امروز سه شنبه(۲۵ثور) از حکومت وحدت ملی و کمیسیون مستقل انتخابات خواست که روند ثبت نام رای‌دهندگان را هر چه زودتر به صورت موقت متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یوسف رشید، رییس اجرایی فیفا امروز در نشست خبری با ابراز نگرانی از ادامه روند ثبت نام رای‌دهندگان گفت که ادامه این روند بی اعتمادی مردم نسبت به انتخابات را بیشتر می کنند.

یوسف رشید افزود که نصب استیکر در کاپی شناس‌نامه ها نا درست است و کمیسیون مستقل انتخابات هم راهکار برای جلوگیری از تکرار ثبت نام ها ندارد.

به باور رییس اجرایی فیفا تهیه فهرست ثبت نام کنندگان در حال حاضر یگانه راه جلو گیری از تکرار ثبت نام است و او از حکومت خواست تا کمیسیون انتخابات فهرست رای دهندگان را تهیه نکرده روند ثبت نام را متوقف کند.

این مقام فیفا از حکومت خواست که در قبال کمیسیون انتخابات سیاست بی طرفی را اختیار کند و همچنان از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که برای مشروعیت انتخابات بانک اطلاعاتی ایجاد کند که معلومات را در دسترس مردم قرار دهد.

این در حالی است که آگاهان نصب استیکر به روی کاپی شناس نامه ها را به چالش کشاندن انتخابات عنوان کردند و گفتند که با این کار در انتخابات تقلب گسترده صورت می گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *