فعالیت گروه جدید تروریستی در ننگرهار

حکومت پیش از این اعلام کرده بود که گروه تروریستی داعش در ننگرهار از بین رفته و مراکز آنها نیز نابوده شده است

شماری از باشندگان مناطق مرزی ننگرهار می گویند که بعد از شکست گروه تروریستی داعش در این ولایت، اکنون فعالیت یک گروه دیگر باعث نگرانی آنها شده است.

باشندگان این مناطق در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه مدعی شدند که گروهی به نام «لشکر اسلام» در این مناطق فعالیت را آغاز کرده که بخش عمده ای از نیروهایش را افراد پیشین داعش تشکیل می دهد.

عزیزالله باشنده ولسوالی اچین می گوید که گروهی به نام «لشکر اسلام» تهدید جدی و تازه است که مردم محلی را از فعالیت مسلحانه شان به مشکل روبرو ساخته است.

وی گفت: «لشکر اسلام از چندی به این سو در ولسوالی شینواری فعالیت می کند، در هر هفته حتما یک بار با پولیس محلی و خیزش مردمی درگیری می کند که به دلیل آن غیر نظامیان کشته و زخمی میشوند.»

از سویی هم، ابرار الله مراد، نماینده مردم ننگرهار در مجلس در گفتگو با خاورمیانه گفت که این گروه مسلح در نقاط صفری ولسوالیهای دوربابا و نازیان وجود دارد.

به گفته وی، جنگجویان این گروه چندی پیش در برابر نیروهای امنیتی و خیزش مردمی حملاتی انجام دادند که به دو طرف تلفات وارد شد و در این اواخر فعالیتهای شان بیشتر شده است.

مقام های محلی ننگرهار نیز فعالیت «لشکر اسلام» را در بخش هایی از مناطق این ولایت تائید کرده و می گویند که عملیات و پاسخ حملات نیروهای امنیتی در برابر آنها راه اندازی شده و می شود.

عطاء الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به خاورمیانه گفت که این گروه در مناطق مرزی این ولایت در کنار جنگجویان طالبان فعالیت دارد و در این اواخر به فعالیت هایشان شدت داده اند.

وی افزود که «لشکر اسلام» یک گروه تروریستی است که در این اواخر در ساحات مرزی ولسوالی نازیان فعالیت داشته و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

خوگیانی می گوید: «اهداف آنها تروریستی است، اکثریت آنها اتباع پاکستان است و ممکن همکاران افغان نیز داشته باشند؛ اما پاکستانی ها پشت گروهای تروریستی دست دارند؛ ولی نیروهای امنیتی ما به هیچ گروه ترورستی اجازه فعالیت نخواهند داد و آنها را از بین می برند.»

در سال های اخیر حکومت و وزارت دفاع به صراحت اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار شکست خورده و مراکز آنها نابود شده است.

«لشکر اسلام» یک گروه تروریستی است که در این اواخر از طالبان پاکستانی جدا شده و در مناطق مرزی ننگرهار بر ضد حکومت افغانستان فعالیت می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *