فاجعه انسانی؛ کمبود مواد غدایی در ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب

باشنده گان ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب می‌گویند، با زمان‌گیر شدن حمله گروه طالبان مسلح بالای مرکز این ولسوالی به شدت به قلت مواد خوراکی روبرو شده اند.

عبدالسلام باشنده این ولسوالی در صحبت با خبرگزاری خاورمیانه گفت، در جریان یک ماه گذشته که حملات گروه طالبان مسلح بالای مرکز ولسوالی ادامه دارد، تمامی راه های منتهی به ولسوالی کوهستان از سوی طالبان مسلح مسدود شده است.

وی می‌گوید، در این مدت مردم ذخیره‌گاه غذایی شان را تمام کرده اند و قیمت مواد خوراکی با آنکه به مشکل قابل دسترس است، دو برابر بلند رفته است.

بر اساس معلومات باشنده گان کوهستان در این روزها؛ یک بوری برنج ۲۰ کیلوگرام ۲۵۰۰ افغانی، یک بوری آرد ۴۵ کیلوگرام ۲هزار افغانی، یک کیلو بوره ۹۰ افغانی، یک قطی روغن ۱۶ لیتره ۱۸۰۰ افغانی به مشکل قابل دسترس است.

درحالیکه یک بوری برنج ۲۰ کیلوگرام ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ افغانی، یک کیلوگرام شکر ۵۰ افغانی، یک بوری آرد ۴۵ کیلوگرام ۱۱۰۰ افغانی و یک قطعی روغن ۱۶ لیتره ۱۲۰۰ افغانی، در بازارهای کشور به فروش می‌رسد.

همچنان آنان می‌گویند، به علت سردی هوا و برف باری های سنگین علوفه خوراکی حیوانات نیز تمام شده است.

ناصرخان فرمانده پولیس ولسوالی کوهستان در صحبت با خبرگزاری خاورمیانه، قلت و بلند رفتن قیمت مواد خوراکی در این ولسوالی را تایید می‌کند.

وی می‌افزاید، با در نظرداشت برف باری های سنگین که در سه روز اخیر ادامه دارد و تمام شدن مواد خوراکی مردم احتمال فاجعه انسانی می‌رود.

این درحالیست که طالبان مسلح به تاریخ ۸ ماه گذشته/جدی، در پی حملات تهاجمی شان بخش های نزدیک به مرکز ولسوالی را تصرف نمودند و از یک‌ماه بدینسو همه روزه به حملات تهاجمی و راکت پراکنی ادامه می‌دهند.

فرمانده پولیس  این ولسوالی می‌گوید، نیروهای کوماندو که از ۲۰ روز بدینسو به آنجا اعزام شده اند بدون اندکترین اقدامات در برابر طالبان در ساحه‌ی بنام “قلعه” جابجا و خاموشی اختیار نموده اند.

ولسوالی کوهستان، زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد و طالبان مسلح از دو سال بدینسو راه مواصلاتی آن را به مرکز بسته اند.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *