غنی : نباید آمار ثبت نام رای‌دهندگان همگانی شود

شماری از سناتوران می‌گویند که اشرف غنی به کمیسیون انتخابات دستور داده است که نباید آمار ثبت نام رای‌دهندگان را روزانه اعلام کند.

معاون اول مجلس سنا به رسانه ها گفته است که رییس جمهور از کمیسیون خواسته که آمار ثبت نام رای دهندگان را روزانه اعلام نکند و او تصریح کرده است که در صورت همگانی نشدن آمار ثبت نام کنندگان روند انتخابات به چالش کشیده می‌شود و عواقب نا گوار خواهد داشت.

رییس مجلس سنا افزوده است که آمار ثبت نام کنندگان از هر ولایت همه روزه باید اعلام شود در غیر آن انتخابات به مشکل مواجه می‌شود.

این در حالی است ک شماری از سناتوران از این کار رییس جمهور انتقاد کرده می‌گویند که اعلام نکردن آمار ثبت نام کنندگان نشان دهند دخالت حکومت در پروسه انتخابات است.

فرهاد سخی عضوی دیگر مجلس سنا می‌گوید که پنهان کردن آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات نشان می‌دهد که  حکومت در روند انتخابات دخالت کرده و با این کار شان در پی تقلب گسترده می‌باشد.

در همین سخن‌گوی ریاست جمهوری این ادعای سناتوران را شایعه می خواند.

این در حالی است که عدم شفافیت در انتخابات مایه نگرانی است و روز گذشته هم شماری از نمایندگان مجلس اداعا کردند که نشانه های انتخاباتی که کمیسیون انتخابات در تذکره های رای‌دهندگان نصب می‌کند در بازار خرید و فروش می‌شود و عده‌ای هم از خرید و فروش تذکره در بعضی از ولایات خبر می‌دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *