غزنی در آستانه سقوط؛ جنگ در چندین ولسوالی جریان دارد

به اساس گزارش ها چند ولسوالی در ولایت غزنی در هفته گذشته بین نیروی نظامی کشور و گروه تروریستی طالبان دست به دست شد و چندین ولسوالی دیگر درمحاصره گروه تروریستی طالبان بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از نمایندگان مجلس به حکومت هشدار داد که اگر برای رفع تهدیدات امنیتی و اقدام نکند احتمال سقوط والایت های فاریاب و غزنی می رود.

حملات گروه تروریستی طالبان بر چند ولسوالی ولایت غزنی از شب شنبه هفته گذشته آغاز شده و قسمت های از ولسوالی اجرستان، جغتو و ده‌یک به دست این گروه سقوط کرد به گفته ای مقامات محلی این ولایت نزدیک به ۳۰ تن از سربازان نیروی های امنیتی کشته شدند.

به دنبال این حملات نمایندگان ولایت غزنی حکومت را به بی توجهی در تاامین امنیت این ولایت متهم کردند گفتند که اگر این حملات ادامه یابد و جلوش گرفته نشود این ولایت به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

بر بنیاد گفته های نمایندگام مردم غزنی علاوه بر ولسوالی های  اجرستان، جغتو و ده یک ولسوالی های  اندر، قره باغ و زنجان  و خواجه عمری نیز با تهدیدات بلند امنیتیی روبرو است.

این در حالی است که  عبدالکریم متین، والی غزنی روز پنج شنبه(۳جوزا) در نشست مشترک با فعلان جامعه مدنی و اعضای شورای ولایتی مردم را به همکاری با طالبان متهم می کند.

تروریستان طالب در یک هفته گذشته حملات تهاجمی شان را افزایش داده بودند بر علاوه ولایت غزنی بر دو ولسوالی ولایت فاریاب شب سه شنبه(۱جوزا) حمله تهاجمی کردند و جان چندین تن از نظامیان را گرفتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *