طرح مستری افغان برای جلوگیری از تخریب تانک های نظامی

یک مستری افغان یک عراده تانک نظامی را با پارچه های زرهی دیزاین و ساخته است که از تخریب آن جلوگیری کرده و جان سربازان نشان زن را حفظ می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این پوشش دست ساز، تانک ها را از خطر اصابت گلوله های دشمن و تخریب و منهدم شدن در میدان های نبرد محافظت می کند.

این مستری افغان که تا هنوز هویتش فاش نشده است، یک عراده تانک پولیس را در ولایت بغلان بگونه ای ماهرانه با پارچه های زرهی دیزاین و ساخته است که از اصابت گلوله های دشمن بر ماشین، تایر ها و جاهای دیگر آن محافظت و از خطر خاموش شدن در اثر اصابت گلوله و از کار افتادن در میدان های نبرد جلوگیری می کند.

پیش از این باز بودن بالای سر تانک ها، یک خطر جدی برای جان سربازان نشان زن بود و از سوی هم اصابت گلوله ها بر ماشین و تایرهای تانک ها باعث از کار افتادن شان می شد.

نورحبیب گلبهاری فرمانده پولیس بغلان می گوید که با استفاده از این مهارت فرد بااستعداد افغانستان، حالا سربازان از تشویش هایی که قبلاً وجود داشت در امان هستند.

به گفته وی، چهار طرف این تانک و تایرهای آن، توسط پارچه های زره پوشانیده شده و در برابر گلوله راکت نیز مقاومت خواهد داشت.

به اساس معلومات فرمانده پولیس بغلان، قلهء نشان زن بالای تانک نیز توسط زره پوشانیده شده که قابلیت نصب سلاح های دهشکه و پیکا و دوربین های نشان زن را نیز دارا است که از داخل تانک رهبری شود.

آقای گلبهاری علاوه کرد که دیزان و ساخت این تانک مدت ۱۵ روز را در برگرفته و مبلغ ۳۰۰ هزار افغانی هزینه برداشته است.

وی می گوید :«اگر این طرح از جانب حکومت افغانستان پذیرفته شود از یکسو جلوی تخریب و از بین رفتن تانک ها گرفته می شود و از جانب دیگر سربازان در میدان های نبرد با فکری آسوده حضور می یابند.»

این طرح در حالی ساخته شده که سربازان نشان زن از جمله اولین هدف های مخالفان مسلح بوده و تا حال نیز شمار زیادی وسایط نقلیه سنگین و تانک های نیروهای امنیتی به دلیل پنجری و یا برخورد گلوله به ماشین شان، در میدان نبرد بازمانده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *