طرح تعدیل تذکره الکترونیکی از سوی مجلس تائید شد

طرح تعدیل تذکره الکترونیکی با اکثریت آرای نمایندگان مجلس تائید شده و توزیع این شناسنامه ها تا زمان بازنگری موارد اختلافی، متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طرح بازنگری و تعدیل تذکره الکترونیکی در نشست امروز (۷عقرب) مجلس نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت.

خان‌ آقا رضایی، عضو مجلس نمایند‌گان گفته است که طرح تعدیل تذکره الکترونیکی با اکثریت آرا تائید شده و بر اساس آن، روند توزیع تذکره های الکترونیکی متوقف و موارد اختلافی بازنگری شود.

به گفته وی، بیش از پنجاه عضو مجلس این طرح را امضا کرده و بعد از آن به نشست عمومی ارائه شده و با اکثریت آرا تائید شد.

رضایی می گوید که در این طرح روی درج ملت و ملیت کار شده است تا با حل موارد اختلافی، زمینه توزیع همه‌ شمول تذکره الکترونیک فراهم شود.

این عضو مجلس اظهار داشت که روی طرج همه جانبه کار می شود تا به بررسی کامل آن به مجلس ارائه شود.

رضایی تصریح کرد که رئیس اداره ملی احصاییه برای بحث روی این طرح به کمیسیون امور داخلی خواسته شده و روند توزیع تذکره ها نیز در کشور نیز تا زمان طرح جدید متوقف خواهد شد.

گفتنی است که شماری از اعضای مجلس با طرح تعدیل تذکره های الکترونیکی مخالفت کرده بودند؛ اما با اکثریت آرا این طرح تائید شد.

پیش از این نیز ه روند توزیع تذکره های الکترونیکی به دلیل درج «ملت» و «ملیت» با جنجال همراه بود.

طرح توزیع تذکره های الکترونیکی در زمان حکومت حامد کرزی به مجلس ارائه و در ادامه در سال ۱۳۹۲ تصویب شده بود؛ اما رئیس جمهور وقت از امضای آن خودداری کرد.

در آن طرح تنها «جمهوری اسلامی افغانستان» درج شده و از درج «ملت» و «ملیت» خودداری شده بود.

روند توزیع تذکره های الکترونیکی فعلی در سیزدهم ثور سال ۱۳۹۷ با گرفتن تذکره از سوی رئیس جمهور غنی آغاز شده بود و با مخالفت دکتور عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه وقت همراه شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *