طالبان مسلح در ولایت تخار به سلاح های پیشرفته دسترسی دارند

رییس شورای ولایتی تخار می‌گوید، جنگجویان گروه طالبان مسلح در این ولایت به سلاح های پیشرفته دسترسی دارند و در حمله دو شب پیش، نیروهای امنیتی را در ولسوالی خواجه غار با استفاده از این سلاح ها از پا در آورده اند.

وفی الله رحمانی ریس شورای ولایتی تخار به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، جنگجویان گروه طالبان مسلح در حمله تهاجمی شان که دو شب پیش بالای پوسته های امنیتی اردوی ملی و پولیس محلی در منطقه پل مومن ولسوالی خواجه غار داشتند، از سلاح های پیشرفته‌ی شب بین دار استفاده کرده اند.

در حمله‌ی جمعه شب (۱۸ حوت) گروه طالبان مسلح در ولسوالی خواجه غار ۱۰ تن از نیروهای پولیس محلی بشمول دو فرمانده شان و ۷ سرباز اردوی ملی کشته و ۷ تن از نیروهای پولیس محلی و ۶ سرباز اردوی ملی زخم برداشتند.

ریس شورای ولایتی تخار می‌گوید، همه‌ی کشته شده ها در سر و گردن شان با نشانه‌گیری دقیق گلوله خورده اند که این نشانگر دست رسی طالبان مسلح به سلاح های پیشرفته‌ی شب بین‌دار می‌باشد.

وی می‌افزاید، وسیع بودن جغرافیای ولسوالی خواجه غار و اندک بودن نیروهای امنیتی باعث شده است که بخش های بزرگ آن به کنترول طالبان مسلح قرار بگیرد.

رحمانی می‌گوید، در این ولسوالی ۷۰ درصد عرایض مردم از سوی گروه طالبان مسلح بررسی و می‌شود و کمتر از ۳۰ درصد مردم به حکومت مراجعه می‌کنند.

مقام های محلی ولایت تخار از اعزام یک تیم بررسی این رویداد به ولسوالی خواجه غار خبر می‌دهند.

ریس شورای ولایتی تخار با نگرانی از گسترده بودن ساحه حاکمیت طالبان مسلح در ولسوالی خواجه غار از حکومت می‌خواهد که هرچه زودتر طالبان مسلح را سرکوب نماید.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *