طالبان به یک پوسته امنیتی در کاپیسا حمله کردند

مخالفان مسلح دولت صبح امروز به یک پایگاه ارتش کشور در ولایت شمالی کاپیسا حمله کردند.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، بامداد امروز طالبان با حمله به مرکز پولیس در ولسوالی تگاب جنگ خونینی را آغاز کرده اند، صدای انفجارهای شدید و شلیک گلوله همچنان ادامه دارد و از میزان تلفات تاکنون گزارشی دقیق در دست نیست.

اما قیس قادری سخنگوی والی کاپیسا به رسانه ها گفته است که به دنبال انفجار، در درگیری بین مخالفان مسلح و نیروهای امنیتی افغان، دو سرباز ارتش کشور کشته و سه سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

آقای قادری همچین گفت که در این رویداد دست کم پانزده مخالف مسلح دولت شرکت داشتند که پنج نفر آنها در حمله متقابل نیروهای امنیتی کشته شدند و ده تن دیگر از آنان هم زخمی شدند.

در همین حال معلم قدوس صافى، ولسوال تگاب  به رسانه ها گفته که این انفجار ساعت شش و نیم صبح امروز در منطقه “روسک” این ولسوالى رخ داده است، وى افزود ، یک تن ازمخالفان مسلح ظرف مملو از مواد منفجره را درنزدیکى پوسته نیروهاى پولیس منفجر ساخت.

به گفته این ولسوال، بعد از انفجار درگیرى میان نیروهاى امنیتى و شورشیان مسلح آغاز شده است  اما وی در باره رقم تلفات چیزی نگفته است، شاه آغا باشنده محل  گفته  که انفجار خیلى قوى بود وصداى آن تا چند کیلومترى شنیده شده است، او می‌گوید که درگیرى شدید درمنطقه آغاز شده است و مردم درخانه‌هاى شان بند مانده اند.

به گفته وى، ساحه توسط نیروهاى داخلى و خارجى محاصره شده و هلی‌کوپتر و امبولانس‌ها به هدف انتقال اجساد و مجروحان رفت و آمد می‌کنند.

طالبان محلى می‌گویند  که آنان این حملات را بر پوسته نیروهاى امنیتى انجام داده اند و درگیری هم اکنون ادامه دارد.

در یک نامه خبری این گروه آمده که طالبان با حمله انتحاری و انفجار موتور بمبگذاری شده در یک مرکز مشترک نیروهای امریکایی و افغان در کاپیسا تلفات سنگینی به نیروهای امنیتی افغان و امریکایی به جا گذاشته‌اند.

ولایت کاپیسا از ولایات شمال شرقی افغانستان است، مخالفان مسلح در بخش هایی از این ولایت از جمله ولسوالی تگاب، فعالیت دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *