صلاح الدین ربانی و جنرال دوستم در ترکیه با هم دیدار کردند

صلاح الدین ربانی رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر خارجه کشور شب گذشته ۲۴حمل با سترجنرال عبدالرشید دوستم معاول اول ریاست حمهوری افغانستان با هم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صلاح الدین ربانی رئیس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امورخارجه کشور شب گذشته با سترجنرال جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهوری کشور پیرامون اوضاع امنیتی کشور، انتخابات و ائتلاف نجات بحث و گفتگو کردند.

صلاح الدین ربانی رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان در صفحه فیسبک خود نگاشته است که در این دیدار دو طرف پیرامون اوضاع سیاسی و امنیتی کشور، به ویژه وضعیت امنیتی شمال کشور، برنامه ها و موقف ائتلاف نجات افغانستان در انتخابات آینده پارلمانی و ریاست جمهوری، بحث و گفتگوی تفصیلی نمودند.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که خبرهای از آمدن جنرال دوستم به کشور در رسانه‌ها نشر شده است و نخست وزیر ترکیه هم در مورد برگشت جنرال دوستم به کشور با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و گفتگو داشت.

جنرال دوستم چیزی کم یک سال می‌شود در تبعید غیر رسمی به سر می‌برد؛ جنرال دوستم را به بهانه پرونده احمد ایشچی زیر فشار قرار دادند و او هم وقتی که به ترکیه رفت بنا بر گفته های سیاسیون کشور حکومت و خارجی ها مانع برگشت وی شده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *