صلاح الدین ربانی : نوروز پیام آور صلح و خوشبختی است

از نوروز ۱۳۹۷ خورشیدی در مقر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با اشتراک داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، سفرای کشور های دوست مقیم کابل، رؤسا و کارمندان شعب وزارت امور خارجه تجلیل بعمل آمد.

Image may contain: 2 people, people sitting

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در آغاز، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور ضمن خوش آمدید به مهمانان، نوروز ۱۳۹۷ را تبریک گفته جشن نوروز را پیام آور صلح، خوشبختی برای تمام مردم این حوزه بیان نمود.

در ادامه داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی نوروز را بخشی از فرهنگ، تمدن و نمادی از همگرایی میان مردمان این حوزه تمدنی خواند.

Image may contain: one or more people and indoor

وی  افزود که نوروز آغاز جدید، تجدید تعهد حکومتداران برای خدمتگزاری به مردم است، با آنکه ما امیدواریم این نوروز پیام آور صلح باشد، این سال نیز عاری از چالش نخواهد بود، ما کوشش خواهیم کرد تا شرایط بهتری را برای مردم افغانستان مساعد کنیم.

برنامه با بازدید از نقاشی های جاهای تاریخی افغانستان که توسط آقای محمد فاضل بدخشانی یکی از نقاشان کشور به تصویر کشیده شده است پایان یافت.

قابل یادآوریست که نوروز به عنوان نمادی از تمدن باستانی مردم این حوزه در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان روز بین المللی از سوی مجمع عمومی ملل متحد شناخته شد

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *