صالح: هیچ موتر بدون اسناد در کابل گشت و گذار ندارد

معاون نخست ریاست جمهوری بر اساس تصمیم تازه کمیسیون امنیتی کابل ادعا کرد که هیچ موتر بدون اسناد و بی پلیت در پایتخت در حال گشت و گذار نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه تازه کمیسیون امنیتی کابل صبح امروز (۳عقرب) برگزار شده و دوازه تصمیم تازه گرفته شد.

امرالله صالح، مسوول امنیت کابل می گوید که اهالی ثروتمند و زوردار چندین محله با تماس به پولیس و شهرداری کابل خواهش کرده اند که ساحات سبز را خودشان رضاکارانه رها می سازند و دستکم یک روز برای عملی کردن این وعده وقت داده شود تا آنها در محل پیش مردم شرمنده نشوند.

به گفته وی، مردم محترم شینه نیز وعده سپرده اند که قاتلین سه سرباز پولیس را تثبیت کرده و در تامین امنیت از این به بعد رضاکارانه با دولت همکار خواهند بود و ده ها جوان شان به عنوان همکار معرفی می گردد.

معاون اول ریاست جمهوری افزود: «امامان دین در شرق کابل وعده سپرده اند که در روزهای نزدیک، پولیس را در بستن تمام شبکه های فروش و توزیع الکول و مخدرات کمک میکنند؛ روی همین دلیل برای چند روز دیگر عملیات بر ضد این شبکه ها معطل میگردد. اگر به یاد داشته باشید چنین عملیات چند سال قبل باعث تلفات گردید و نتیجه لازمه نداشت. این بار مردم حاضرند که لکه سیاه را از محله خود دور سازند.»

بر اساس ادعای صالح، هیچ موتر بی اسناد و بی پلیت در شهر کابل در گشت و گذار نیست و دستور داده شده است که با موترهای بی اسناد در گاراژها و موتر فروشی ها تا دو ماه اقدامی صورت نگیرد؛ اما اگر در سرک فرعی و یا عمومی و یا حتی پس کوچه ها در حالت گشت دیده شدند مصادره شده و در خدمت گزمه های شهری و روستایی پولیس قرار میگیرند.

به فته وی، والی کابل در مورد شلیک بالای پوسته های پولیس در منطقه ده سبز اقدام کرده و با مردم دیدار می کند.

بر اساس معلومات منبع، «روند چاپ پوستر افراد تحت پیگرد و مجرم ادامه دارد. آنچه تا حال دیده اید کوچک های آنهاست. یعنی اسمها و تصاویر از پایین فهرست انتخاب گردیده اند. این روش عمدی و تاکتیکی بود. تعدادی ازین جرم پیشه ها زیر فشار جامعه و خانواده ها حاضر شده اند که به پولیس تسلیم شده و در گرفتاری افراد کلان این باندها همکاری نمایند. ازین همکاری استقبال کرده ایم اما حق العبد را بخشیده نمیتوانیم. بسیاری ها که هنوز عکس و پوسترشان چاپ و نصب نگردیده است تماس گرفته اند و میگویند اگر اسم عکس شان چاپ نگردد و آبروی شان حفظ شود، حاضرند توبه کنند وهمکاران خود را در گیر پولیس بدهند.»

صالح می گوید که چیزی بنام پالیسی متحد المال و یک لباس به همه وجود ندارد و تا اکنون هیچ یک از فهرست طویل ۲۵۰۰ نفر غلط ثابت نشده است و در میان آنها منسوبین دولتی نیز شامل است.

وی در مورد نیروی «زمرک» اظهار داشت که این نیرو فعا میگردد. انضباط شهری پولیس بخاطر اعاده وقار یونیفورم، جلوگیری از بی جا گردی افراد پولیس و تحکیم اعتماد جامعه به نظم داخلی پولیس ایجاد میگردد.

معاون اول ریاست جمهوری ضمن اینکه خواستار همکاری مردم شد، تاکید کرد که «از دید امنیت ملی تهدید تروریزم در سرحد سبز اما نزدیک به زرد است» و پوشش استخباراتی به خلا یعنی کوچه به کوچه، سرای به سرای، محل به محل به شدت ادامه دارد.

وی گفت که مسوولین دو باب مسجد که اجازه نداده بودند تصاویر جرم پیشه ها در دروازه شان نصب گردند، توسط وزارت حج و اوقاف احضار میگردند. مسجد جای عبادت و محل ترویج ارزشهاست و ملکیت شخصی کسی نیست. عکس جرم پیشه ها در دیوارهای هر دوی این مساجد نصب گردیده است.

صالح اظهار داشت که از فردا (۴عقرب) با توسل به روش از پایین به بالا و حرمت به نظر و تحلیل قدمه های ابتدائیه رهبری به مرحله دوم یعنی بررسی ساختار و روش داخل می شویم و نحوه پیام دهی فرق خواهد کرد و از نظریات اکادمیک و مردمی استقبال می شود.

مسوول امنیتی کابل تاکید کرد «به من میگویند کابل کل افغانستان نیست. درست و قبول. یکی از دلایل اینکه من مردم را در جریان قرار میدهم این است که مردم و حکومت در دیگر ولایات ازین روش تقلید و پیروی نمایند. اما برای شهرهای هرات، ننگرهار، خوست، تخار، سمنگان و بغلان میثاق امنیتی که شامل برنامه های روشن و درج در صدها صفحه است، دیزاین و در اختیار مسوولین قرار گرفته است.»

وی یک بار دیگر تاکید کرد کسانی که بخاطر بدنام سازی نیروهای دولتی دست به جعل می زنند مورد پیگرد قرار میگیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *