صالح: هیچ مرکز اساسی نیروهای امنیتی توسط طالبان تسخیر نشده است؛ گاهی پوسته ها دست به دست شدند

معاون اول ریاست جمهوری می گوید که تا حال هیچ کدام از مراکز اساسی نیروهای امنیتی توسط تروریست و طالب تسخیر نشده؛ گاهی پوسته ها دست به دست شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح امروز (۲۴سنبله) در صفحه فیس بوک خود نگاشته است که «فرد فرد از سربازان دلیر ما داوطلب اند و خدمت زیر پرچم ملی جبری نیست.»

وی در مطلبی تحت عنوان «پایه های اعتماد به نفس» گفته است که یک سرباز امنیتی افغانستان تاکنون تسلیم نشده است، تا آخر ایستاده و می ایستد.

به گفته صالح، «هیچ مرکز اساسی نیروهای ما توسط تروریست و طالب تسخیر نشده است. گاهی پوسته ها دست به دست شده اند».

معاون اول ریاست جمهوری باورمند است که میلیون ها انسان با سواد به جامعه تقدیم شده که هیچ کدام شان همسوویی با تروریست و طالب ندارند؛ به استثنای چندتا درس خوانده در پاکستان و یا در تبانی با پاکستان.

وی معتقد است که شهرها از طالبان متنفر هستند و روستاهای زیر سلطه این گروه برای آزادی از چنگال زشت و خشن شان نیز لحظه شماری می کنند.

بر اساس اظهارات صالح، «از دید طالب، اقتصاد یعنی باجگیری زیر نام عشر و صادرات منظم تریاک. هرکس تمکین نکرد سزایش قمچین و یا مرمی».

معاون اول ریاست جمهور جامعه مدنی را از دید طالبان اینگونه توصیف کرده است: «از دید طالب جامعه مدنی یعنی گوش دادن به حرف های تکراری ملای بی تصدیق و فارغ اکوره ختک درباره آخرت و بس. طالب برای دنیا پیام ندارد و پیامش در ارتباط به دنیای آخرت پر از تناقص و هذیان است».

وی می گوید که مردم در این طرف (جمهوریت) به علم و عرفان بدون قید دسترسی دارند و از حق پرسش برخوردارند؛ اما طالبان این حق که زیباترین و قوی ترین حقی است که خدا به بنده گانش داده را به مردم نمی دهد و نداده است.

صالح افزود: «این طرف یک نظام چند بعدی و کثرت گراست که مجبور است مطابق به قانون هر روز به مردم پاسخ دهد. آنطرف چند نفر بی سوانح که حتا اجازه پوشیدن لباس با تنوع را ندارند».

از دید وی، این طرف باور دارد که خدا رنگ ها را هست کرده است و انطرف دنیا و دیده گاهش سیاه و سفید است. طالب و غیر طالب.

بر اساس اظهارات معاون اول ریاست جمهوری، اینطرف به تاریخ اعتقاد دارد و ریشه خود را در هزاران سال می بیند. برای طالب تاریخ با ظهور رمزآلود و استخباراتی ملا عمر آغاز گردیده است و قبل از آن دنیا همه تاریک و نیست بود.

پایه های اعتماد به نفس :فرد فرد از سربازان دلیر ما داوطلب اند و خدمت زیر پرچم ملی جبری نیست. یکتا سرباز ما تا اکنون…

Posted by Amrullah Saleh on Sunday, September 13, 2020

صالح معتقد است که جمهوریت نظام عدلی و قضایی دارد؛ اما طالب به محکمه صحرایی اعتقاد دارد. از همین خاطر ما (حکومت) هزاران طالب را در زندان داریم؛ اما آنها هرکه را گرفتند در ساحه سر بریدند. «حتا در دوران حاکمیت سیاه شان روش همین بود».

به اعتقاد وی، طالب یک گروه کوچک زشت و خشن است. جمهوریت یک اکثریت ارزش محور و انسانی.

صالح به صراحت می گوید: «پس تشویش نکنید و منتظر ذوب شدن طالب در کوره ای جامعه باشید. تاریخ گواه پیروزی زشتی بر زیبایی نیست و نخواهد بود. یاهو».

این اظهارات از سوی معاون اول ریاست جمهوری در حالی مطرح می شود که بعد از کش و قوس های فراوان، مذاکرات بین الافغانی در دوحه آغاز شد و صحبت های پشت پرده آن جریان دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *