صالح: تاوان بی کفایتی در سطح رهبری را عادی ترین ها می پردازند

معاون نخست ریاست جمهوری ضمن ابراز مشکلات در نرسیدن محروقات و البسه زمستانی پولیس کابل تاکید کرد که «بها و تاوان بی کفایتی در سطح بلند رهبری را عادی ترین ها می پردازند.»

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح بعد از جلسه شش و نیم امروز (۱۹قوس) اظهار داشت که به زودی مشکل محروقات و البسه زمستانی پولیس کابل حل می شود.

وی ضمن عذرخواهی از منسوبان پولیس که البسه و محروقات به دست نیاورده اند، تاکید کرد که «متاسفانه بها و تاوان بی کفایتی در سطح بلند رهبری را عادی ترین ها می پردازند.»

صالح به برنامه اختصاص محروقات نسبت به تقویم سالانه نیز اشاره کرده و گفت که این قانون به اساس تقویم است نه به اساس سردی و گرمی هوا.

معاون نخست ریاست جمهوری گفت: «در عین حال ۱۵ قوس به عنوان آغاز زمستان در زمان سلطان محمود غزنوی تعیین شده بود. هزار سال است که این موضوع با وصف تغییر در اقلیم اصلاح نشده است. شاید امسال من بتوانم آنرا بصورت غیر متعارف و غیر بنیادی حل نمایم اما تغییر مقرره و اساس قرادادن درجه حرارت به جای تقویم کار مهم است که در کابینه مطرح خواهم ساخت.»

بر اساس معلومات صالح؛ پولیس حوزه دهم امنیتی یک باند اختطاف گر متعلق به «گردیزی» را در منطقه قلعه فتح الله شهر کابل بازداشت کرد.

وی اظهار داشت که یک اختطاف گر مشهور کابل به نام نورعلی که به مزار رفته بود نیز دستگیر شده است؛ وی جانشین کوچی اختطاف گر است که قبلا در درگیری با پولیس کشته شده بود.

مسوول امنیتی کابل تصریح کرد: «سه نفر از عفو شده های طالبان اکنون هسته مرکزی ترور در قره باغ را تشکیل میدهند. قاری سردار و قاری ذبیح الله. به فضل خدواند زیر ترصد قرار دارند و به زودی هیچ خواهند شد.»

صالح همچنین گفت که چند تن از تروریستان که در ماین گذاری های شهری دست داشتند، از سوی امنیت ملی کابل دستگیر شده و در میان آنها روزی خان ولد گل مرجان، گل محمد ولد حیات الله و گلاجان ولد نور خان بصورت مستقیم در ترورهای هدفمند دست داشته اند.

از سوی هم، شخصی به نام عزت الله که زیر پوشش شیرینی پزی تلاش داشت پرسونل امنیتی را در ۳۱۵ خیرخانه تثبیت نماید دستگیر شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *